ژاپني ها با تلفن همراه کتاب مي خوانند

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  کاربران تلفن همراه امروز مي توانند براحتي بهترين و جديدترين کتاب ها و  رمان ها را از طريق  تلفن همراهشان دانلود کرده و آن را مطالعه کنند.
شايد عده اي تصور کنند که مطالعه کتاب ازطريق گوشي تلفن همراه موجب آسيب رسيدن به چشم هايشان مي شود که بايد گفت با فن آوريهاي جديد که درساخت صفحه نمايش هاي نوين گوشي تلفن همراه بکار گرفته شده است ، اين موضوع منتفي است.
دهها هزار ژاپني کاربر تلفن همراه امروزه کتابهاي دلخواهشان را از طريق تلفن همراه مطالعه مي کنند ، در فواصل و زمانهاي مختلف با کامپيوترهاي خانگي کار مي کنند ولي نگران آسيب ديدن چشمان شان نيستند.
کاربران ژاپني حتي هنگام تردد با مترو نيز با استفاده از تلفن همراه ، کتاب مطالعه مي کنند و از اين نظر سالها از آمريکايي ها جلو هستند چون شبکه هاي اپراتوري تلفن همراه در آمريکا سيگنال دهي براي استفاده در مترو را ندارند.
همچنين  ژاپني ها مدت ها است که با بهره گيري  از فن آوري هاي  نوين در ساخت گوشي هاي تلفن همراه  ، در گستره وسيعي از آن براي کار هاي مختلف مانند  بازي هاي کامپيوتري تا جستجو در اينترنت استفاده مي کنند.
ژاپني ها با نوآوري درساخت صفحه نمايش ها از جنس کريستال مايع ، امکان ارسال و استفاده از صفحات کتاب روي گوشي هاي تلفن همراه را  فراهم کرده اند و ارسال و ضبط صفحات کتاب روي گوشي هاي تلفن همراه را در کوتاه ترين زمان انجام مي دهند و اين شيوه کتاب خواندن در کره جنوبي و چين نيز رواج دارد.
تعداد کاربران تلفن همراه در ژاپن تا فوريه سال 2008 ميلادي ،  102 ميليون و 987 هزار نفر با ضريب نفوذ 63/80 درصد اعلام شده است و پنج اپراتور تلفن همراه دراين کشور فعاليت دارند.
131/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا