گران فروشي و احتكار سيم كارت از سوي دفاتر امور مشتركين

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس،‌ بسياري از متقاضيان سيم كارت اعتباري همراه اول براي تهيه اين سيم كارت با مشكل مواجه هستند.
اين سيم كارتها قرار بود تنها از طريق دفاتر امور مشتركين توزيع و در همان دفاتر ثبت نام و فعال شود. اما اين موضوع تاكنون بطور كامل رخ نداده است.
به دليل عدم توزيع عمده سيم كارت در بازار از سوي شركت ارتباطات و نبود نظارت كافي بر فعاليت دفاتر امور مشتركين از سوي شركت ارتباطات سيار بعنوان كارفرما و ساير دستگاه‌هاي نظارتي، مصرف كننده و خريدار سيم كارت تنها در اين بين ضرر و زيان نصيبش مي‌شود.
اين چندين بار است كه شركت مخابرات ايران پيش بيني درستي از بازار و تقاضاي سيم كارت ندارد و تقاضا از عرضه پيش گرفته است.
نكته اصلي در اين بين بي‌توجهي مسوولان به تخلفات دفاتر و نيز عدم تامين گسترده سيم كارت در بازار از سوي شركت ارتباطات سيار ايران است.
به گفته جاوداني يكي از افرادي كه براي خريد سيم كارت اعتباري در پاكدشت به يكي از دفاتر امر مشتركين مراجعه كرده، دفاتر سيم كارت را به بهاي بالاتر از نرخ همراه اول به شبكه غيررسمي مي‌فروشند.
وي مي‌گويد،: به گفته يكي از فروشندگان سيم كارت، دفاتر مشتركين سيم كارت 12 هزار توماني را 14 هزار توماني به فعالان بازار مي‌فروشند و ما هم مجبوريم آن را 16 تا 17 هزار تومان بفروشيم.
جاوداني در ادامه با انتقاد از عدم نظارت كافي و دقيق بر روي فعاليت دفاتر در اين بخش اظهار مي‌كند كه اين امر موجب نارضايتي مشتركان و گران فروشي سيم كارت شده است.
گفتني است براساس اخبار بدست آمده توزيع سيم كارت اعتباري همراه اول با 12 هزار تومان بها، پس از 12 بهمن ماه سال جاري نيز ادامه خواهد يافت.
گزارش از علي طالب‌زاده

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا