570 ميليون دلار قيمت پيشنهادي اتصالات براي اپراتور سوم

يک منبع مطلع با بيان اين مطلب به خبرنگار موبنا گفت: اين پيشنهاد مربوط به حق لايسنس پروژه اپراتور سوم بوده و حق السهم دولت از درآمد اين پروژه هنوز مشخص نيست.
وي که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: انتخاب نهايي اتصالات به عنوان اپراتور سوم از جوانب مختلف اقتصادي سياسي در حال بررسي است و حداکثر تا دوماه آينده اعلام عمومي خواهد شد.
اين در حالي است که اپراتور اتصالات در روزنامه هاي محلي امارات برنده شدن خود را در مزايده اپراتور سوم ايران اعلام کرده است.
در مرحله بازگشايي پاکات قيمت مزايده، شرکت هاي حائز شرايط اوليه دو قيمت پيشنهادي مربوط به حق لايسنس و نيز حق السهم دولت از درآمد اين پروژه را در پاکت هاي جداگانه ارائه دادند که مجموع نتايج اين دو پاکت طبق يک فرمول خاص مشخص مي کند که چه شرکتي برنده مزايده شده است.
آخرين مرحله بازگشايي پاکات ج مزايده اپراتور سوم، اوايل دي ماه برگزار شد و رسانه ها بطورغيررسمي از برنده شدن کنسرسيوم تامين اتصالات در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران خبر دادند.
در اين اخبار آمده بود که پس از اتصالات، “زين کويت”و “عمان تل “شرکت هاي دوم و سوم اين مزايده بودند که به دليل اختلاف بيش از پنج درصد قيمت نفر اول با نفرات بعدي، اين مزايده در مرحله نخست به پايان رسيد و اتصالات برنده فناوري نسل سوم شبکه تلفن همراه ايران شد.
اپراتور سوم از سه فناوري EDGE، UMTS و HSDPA تلفن همراه بهره خواهد برد و در فضاي فرکانسي باندهاي 900، 1800 و 2100 مگاهرتز سرويس مي دهد.
مدت ارايه پروانه اين اپراتور 15 ساله و قابل تمديد براي دو دوره پنج ساله است و براي اين که فناوري نسل سوم بتواند در کشور به ضريب نفوذ مناسبي برسد، به مدت دو سال براي آن انحصار زماني ديده شده است.
128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا