شركت ارتباطات سيار نزديك به 4 ميليون مشتري جديد جذب كرد

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، تا پايان سال گذشته ( 86)‌كل تلفن‌هاي همراه واگذار شده از سوي همراه اول 24 ميليون و 509 هزار و 714 شماره بوده است.
اين تعداد در ديماه سال جاري به حدود 28 ميليون شماره (5/11 ميليون شماره اعتباري و 5/16 ميليون شماره دائمي) رسيده است.اين تعداد جذب مشتري و واگذاري نسبت به سال‌هاي نه چندان دور بسيار اندك مي‌نمايد.
روزهايي كه متقاضيان براي سيم كارت دولتي ماهها در صف انتظار مي‌ماندند.بالاترين رشد واگذاري سيم كارت از سوي همراه اول طي ساليان اخير به سال 85 مربوط مي‌شود.
از سال 85 تا سال 86، بيش از 9 ميليون سيم كارت از سوي دولت فروخته شده است.افت واگذاري سيم كارت از سوي دولت به دلايل متعددي وابسته است.
حضور رقيب يعني اپراتور دوم با بهاي سيم كارت و تعرفه تقريبا كمتر، اشباع بازار بويژه در تهران به دليل تنوع سيم كارت و ورود سيم كارتهاي اعتباري به بازار كه موجب كاهش شديد فروش سيم كارت دائمي شده است، را مي‌توان از جمله دلايل افت فروش سيم كارت دولتي در سال جاري بيان كرد.
بر اساس داده‌هاي آماري مخابرات ايران، از كل سيم كارتهاي واگذار شده در سال 86 ، بيش از 8 ميليون و 147 هزار شماره اعتباري ( 3/89درصد) و 9 ميليون و 76 هزار شماره دائمي (‌7/10 درصد)‌بوده است.
فعالان بازار پيش بيني مي‌كنند از سال آينده و همزمان با ورود اپراتور سوم تلفن همراه، وجود اپراتور دوم،‌ افزايش واگذاري و توسعه تاليا و عدم تمايل به خريد سيم كارت دائمي روند واگذاري و فروش سيم كارت از سوي همراه اول كاهش و فروش اكثريت به سمت سيم كارت اعتباري سوق پيدا كند.
در ضمن اپراتور اول و دوم بايد با اپراتور سوم با خدمات جديدتر (3G) و بهاي پايين يا حتي رايگان سيم كارت اعتباري مقابله كنند.
گزارش از علي طالب‌زاده

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا