پيامک هاي غيراخلاقي در جامعه درحال افزايش است

مريم عطاءاللهي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به جرايم موبايلي در جامعه و نحوه پيشگيري از آنها با توجه به پرونده‌هاي مطرح در دادسراها اظهار داشت:بايد اقدامات لازم و قوانين مدون براي پيشگيري از جرايم حوزه تلفن همراه صورت گيرد و دستگاههاي مرتبط نسبت به اين حوزه توجه بيشتري داشته باشند.
وي با بيان اين‌كه هر فناوري داراي سه بخش فني، پليسي و قضايي است و به وزارت ارتباطات، نيروي انتظامي و دستگاه قضايي مرتبط است،يادآور شد: در كنار اين سه مورد، مبحث محتوايي نيز وجود دارد كه به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي، وزارت اطلاعات، سازمان تبليغات و ارگان‌هاي دخيل در اين امر برمي‌گردد.
اين کارشناس ارشد حقوق، بررسي در حوزه‌هاي مختلف شبكه ارتباطات سيار را از زواياي گوناگون امكان‌پذير دانست و تصريح كرد: به طور طبيعي در بخش فني، بيان عملكرد، قابليت و نحوه‌ كنترل شبكه ارتباطات سيار برعهده‌ وزارت ارتباطات، مسايل پليسي به عهده ضابطان قضايي و مباحث حقوقي و قضايي به عهده دادسرا و دستگاه قضايي است.
وي با بيان اينکه در شبكه‌هاي تلفن همراه نيز مشابه شبكه‌هاي ارتباطي و مخابراتي بايد مسايل امنيتي و حقوقي مطرح ‌شود، افزود:دستگاه‌هايي براي كنترل و شنود ارتباطات وجود دارد که بکارگيري آن با رعايت حريم خصوصي افراد ، براي جلوگيري و مبارزه با جرايم اين حوزه بدون شک موثر خواهد بود.
عطاءاللهي با تاکيد بر اينکه هر فناوري داراي يكسري تسهيلات و همچنين يكسري آسيب‌ها است، ادامه داد: ورود تکنولوژي تنها مختص به کشور ما نبوده و نيست ، تلفن همراه در تمامي کشورهاي دنيا استفاده مي شود، اما به اين اندازه حاشيه ساز نبوده چرا که ساير کشورها همزمان با ورود تکنولوژي و حتي پيش از آن نسبت به فرهنگ سازي مرتبط با آن اقدام مي کنند و مجازات هاي محکمي نيز براي خاطيان درنظر مي گيرند.
وي گفت: متاسفانه در کشور ما از جرايم حوزه تلفن همراه به راحتي عبور مي شود و مجازات خاصي براي مجرم درنظر گرفته نمي شود.
179/16/128

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا