احتمال حضور مجدد مگافون در مزايده اپراتور سوم

به گزارش خبرنگار موبنا، محمود خسروي با تاکيد بر اينکه مهلت تحويل پاکات مزايده اپراتور سوم تلفن همراه به هيچ وجه تمديد نمي شود، اظهار داشت: نبايد تصور کرد که انصراف يک اپراتور از مزايده اپراتور سوم محدود به ، کل مزايده را تحت تاثير قرار مي دهد؛ چرا که در زمان حاضر بسياري از اپراتورهاي خارجي همچنان تمايل دارند که در اين مزايده حضور داشته باشند.
وي با بيان اينکه کل مزايده اپراتور سوم حضور مگافون نيست ، يادآور شد: ما هنوز هم مطمئن نيستيم که مگافون در مزايده حضور نداشته باشد، چرا که شنيده مي شود اين اپراتور در حال مذاکراه غيرعلني با شرکت هاي داخلي است و به نظر مي رسد جوسازي هايي که مگافون در خصوص زياد بودن حق السهم دولت ايران از مزايده اپراتور سوم انجام داده، براي آن است تا ديگر رقبا را کنار زده و خود در اين بخش فعاليت کند.
خسروي که در نشست مطبوعاتي سازمان تنظيم مقررات که به مناسبت سالروز تاسيس اين سازمان برگزار شد، سخن مي گفت، از صدور گواهي تاييد نمونه حدود  67 مورد دستگاه تجهيزات مخابراتي ساخت داخل خبر داد و يادآور شد: بزودي گواهي تاييد تجهيزات نصب شده mms اپراتور اول براي بهره برداري از اين سرويس ابلاغ خواهد شد.
وي گفت: سرويس MMS يکي از سرويس هاي نسل 75/2 تلفن همراه است که به جهت يکسري ملاحظات خاص در بدو راه اندازي قطع شد و سازمان تنظيم مقررات توانست با حل اين مشکلات آيين نامه آن را به تصويب برساند و به اپراتورها ابلاغ کند.
رييس سازمان تنظيم مقررات در خصوص توقف توسعه دفاتر خدمات ارتباطي نيز گفت: براساس تصميم دولت قرار بود دفاتر خدمات ارتباطي بخش خصوصي به عنوان پيشخوان دولت مطرح شوند و خدمات تمامي سازمان ها از طريق اين دفاتر به مردم ارائه شود ، به همين جهت ايجاد هشت هزار دفتر خدمات ارتباطي در کشور به وزارت ارتباطات تکليف شد که با صدور پروانه بهره برداري از هزار و 800 دفتر در سال جاري ، تعداد دفاتر خدمات ارتباطي احداث شده در کشور از مرز سه هزار دفتر هم گذشت.
وي ادامه داد: از آنجايي که مابقي دستگاهها تاکنون خدمات خود را به اين دفاتر ارجاع نداده اند ، توسعه اين دفاتر فعلا متوقف شده است .
خسروي در عين حال بر نظارت رگولاتوري بر عملکرد اپراتورها و نحوه فعاليت آنها تاکيد کرد و گفت: سازمان تنظيم مقررات بر تمامي پروانه هاي صادره و عملکرد اپراتورهاي فعال در کشور نظارت دارد و به تخلفات رسيدگي مي کند به نحوي که تاکنون حتي چندين موارد به تعليق پروانه هم منجر شده است.
وي ادامه داد: براي نظارت بر عملکرد اپراتورهاي تلفن همراه نيز مطابق با پروانه عمل مي کنيم و اپراتور ها موظفند که اصولي را که در پروانه آمده، رعايت کنند.
به گفته وي سازمان تنظيم مقررات در تمامي شرايط ، منافع مصرف کنندگان را در نظر مي گيرد که براي مثال مي توان به کاهش قيمت سيم کارت طي چندسال اخير اشاره کرد.
رييس سازمان تنظيم مقررات همچنين در خصوص منفک شدن اين سازمان از وزارت ارتباطات و استقلال آن که چندي است از سوي کميته مخابرات مجلس مطرح شده، گفت: اين چالش تنها در کشور ما مطرح نيست بلکه تمامي کشورهاي پيشرفته و توسعه يافته نيز براي انجام آزادسازي و خصوصي سازي دوره گذاري را سپري کرده اند تا به رگولاتوري مستقلي دست يابند.
وي با اشاره به اينکه با صدور پروانه اپراتور اول، مخابرات کشور به عنوان اپراتور اول از وزارت ارتباطات جدا خواهد شد افزود: به اين ترتيب پرداختن به مباحث رگولاتوري قسمت اعظمي از فعاليت وزارت ارتباطات خواهد بود.
خسروي با بيان اينکه از کميته مخابرات مجلس انتظار داريم تا ضعف هاي مقرراتي را برطرف کرده و قانون گذار باشد، يادآور شد: نه اينکه به جاي حل مشکلات موجود ، با مطرح کردن لزوم استقلال سازمان تنظيم مقررات، صورت مسئله را پاک کند.
وي با اشاره به شروع بکار اپراتورهاي وايمکس در استانهاي کشور ، گفت: در آينده براساس بررسي بازار تعداد اپراتورهاي وايمکس در استان ها افزايش خواهد يافت.
رييس سازمان تنظيم مقررات در عين حال در خصوص برقراري ارتباط رومينگ اپراتورهاي اول و دوم نيز گفت: اين امر مستلزم توافقات طرفين است که جلساتي نيز در اين خصوص برگزار شده و اپراتورها در بحث مناطق و تعرفه به توافقات اوليه نيز رسيده اند و پس از اين مرحله بايد درخواست خود را براي تدوين شرايط و ضوابط به رگولاتوري ارائه دهند.
162/13/128

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا