اينترنت همراه با سرعت 7.2 مگابيت در ثانيه

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس اين شركت از لحاظ درآمد و ميزان سرمايه گذاري در ميان شركت هاي خاورميانه اي در رتبه ششم است. اتصالات همچنين مهم ترين شركت تجاري غيرنفتي امارات محسوب مي شود.
اتصالات از جمله اولين اپراتورهاي جهان و اولين اپراتور در خاورميانه بود كه از دسامبر سال 2003 ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه را آغاز كرد. اين شركت در سال 2005 شبكه خود را به HSPA يا شبكه نسل 3.5 تلفن همراه ارتقا داد تا بتواند تبادل ديتا را با سرعت بالاتري امكان پذير كند. اتصالات در زمينه هاي مختلفي مانند ارائه خدمات تلفن ثابت و همراه، اينترنت پرسرعت و … فعال است.
از جمله خدمات اين شركت مي توان به WAP, GPRS, 3G, MMS, Push To Talk و سرويس هاي ويژه براي كاربران گوشي هاي بلاك بري اشاره كرد.
ضريب نفوذ اتصالات در امارات از مرز 140 درصد گذشته و تعداد مشتركان خدمات مختلف آن در 17 كشور آسيايي و آفريقايي جهان به 74 ميليون نفر مي رسد. از اين ميان حدود 24.2 ميليون نفر مشترك خدمات تلفن همراه اتصالات هستند. اين اپراتور اميدوار است تا سال 2010 در فهرست 20 اپراتور برتر جهان قرار بگيرد.
سرمايه اتصالات در جولاي سال 2008 معادل 38.7 ميليارد دلار و درآمد خالص آن در سال مالي 2007 – 2008 برابر 5.815 ميليون دلار اعلام شده است.
*خدمات ارزش افزوده
Push-to-Talk: با استفاده از اين سرويس مي توانيد گوشي خود را به يك دستگاه تاكي – واكي مبدل كرده و به راحتي با آن با يك يا چند نفر مكالمه كنيد. هزينه استفاده از اين سرويس به ازاي مكالمه با چند نفر معادل 0.30 درهم و به ازاي مكالمه با يك نفر معادل 0.15 درهم در دقيقه است.
تحدث: با استفاده از اين سرويس مي توانيد كلمه يا جمله اي را از عربي به انگليسي يا بالعكس ترجمه كنيد. براي اين كار تنها كافي است آن را به شماره 1002 پيامك بزنيد. هزينه استفاده از خدمات ياد شده به ازاي هر پيامك 60 فلس است. ( هر 100 فلس معادل يك درهم امارات است)
تخفيف ويژه در مكالمات بين المللي: با استفاده از سرويس Global Friends & Family هزينه مكالمه با سه شماره منتخب بين المللي براي مشترك تا 20 درصد كاهش مي يابد. به عنوان مثال اين هزينه در مورد ايران در ساعات اوج مكالمه از 2.40 درهم در دقيقه به 1.92 درهم كاهش مي يابد.
پيام گير صوتي: در صورتي كه كاربر در دسترس نبوده يا قادر به پاسخگويي نباشد، پيام هاي تماس گيرندگان در صندوق پستي صوتي وي ضبط مي شوند. اين دو سرويس در دو نوع ارائه مي شود. نوع اول امكان ضبط 15 پيام يك دقيقه اي براي سه روز و نوع دوم امكان ضبط 30 پيام 90 دقيقه اي به مدت 14 روز را فراهم مي آورد. هزينه هر دو نوع اين سرويس بسته به زمان دريافت پيام از 0.09 تا 0.30 درهم در دقيقه متغير است.
ايميل همراه: سرويسي براي دسترسي به پيام هاي پست الكترونيك AOL، جيميل و … بر روي گوشي بدون محدوديت به ازاي پرداخت 45 درهم در ماه.
سرويس هاي مكاني: خدماتي براي پي بردن به محل جغرافيايي حضور كاربر و سرويس ها و خدمات مختلف در دسترس در آن منطقه خاص. هزينه استفاده از اين سرويس بسته به خدمات ارائه شده از 0.18 تا 0.80 درهم به ازاي هر سرويس در نوسان است.
تماس ويديويي: هزينه اين نوع تماس ها در داخل امارات 0.60 درهم در دقيقه است.
MMS : هزينه اين سرويس به ازاي هر 50 كيلوبايت در داخل امارات 0.45 درهم و براي مشتركان بين المللي 1.80 درهم است. هر MMS را مي توان با پرداخت 0.45 درهم به ازاي هر 50 كيلوبايت براي آدرس هاي ايميل ارسال كرد.
اينترنت پرسرعت همراه : با استفاده از اين سرويس سرعت بارگذاري ديتا بر روي گوشي به حداكثر 7.2 مگابيت در ثانيه و سرعت آپلود حداكثر به 1.9 مگابيت در ثانيه مي رسد. هزينه اين خدمات يك فلس به ازاي هر كيلوبايت است.
تلويزيون همراه: مشتركان سرويس هاي نسل سوم اتصالات با پرداخت 39 درهم در ماه مي توانند بدون محدوديت از طريق گوشي خود به برنامه هاي چند شبكه تلويزيوني محلي و بين المللي دسترسي داشته باشند.
MobileCam: با استفاده از اين سرويس مي توانيد يك دوربين ديجيتال بي سيم را در يك مكان خاص قرار دهيد و از طريق گوشي تلفن همراه خود تصاوير آن را از هر نقطه اي مشاهده كنيد. اين دوربين مي تواند تا 18 ساعت تصوير را به حافظه اش بسپارد و كاربر مي تواند از طريق گوشي خود از راه دور بر روي تصاوير زوم كرده و حتي دوربين را به سمت بالا و پايين يا چپ و راست حركت دهد. اين سرويس در داخل امارات و در 30 كشور ديگر جهان در دسترس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا