ارسال روزانه 45 میلیون پیامک تبلیغاتی به تلفنهای همراه
به گزارش موبنا، داوود زارعیان پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش روابط عمومیهای استان گلستان در گرگان اظهار کرد: در ارسال پیامکهای تبلیغاتی عدم توازن وجود دارد، به گونهای که برای 20 میلیون مشترک هیچ پیامکی نمیرود و برخی مشترکان نیز 10 تا 20 پیامک تبلیغاتی دریافت میکنند.
وی بر ضرورت ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی تاکید کرد و افزود: ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی اعتماد مردم به مخابرات را افزایش میدهد تا آنها پیامهای درست را بگیرند اما وقتی مردم با انبوهی از پیامک مواجه میشوند بدون توجه به درست یا نادرست بودن آنها را حذف میکنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران افزود: وضعیت نابهسامان پیامکهای تبلیغاتی ناشی از عملکرد دستگاههای مختلف اجرایی است، حجم پیام بالا رفته که باید مدیریت شود، برخی روابط عمومیها نیز در ارسال پیامک افراطی عمل میکنند که بنده نیز از این وضعیت شاکی هستم.
زارعیان با بیان اینکه حجم پیامکهای تبلیغاتی بالا نیست، گفت: به طور میانگین هنوز روزانه آمار پیامک تبلیغاتی ما به یک مشترک هم نمیرسد.
وی بیان داشت: وقتی همه فضاهای اطلاعرسانی دچار افراط و تفریط شود آسیبزاست و پیامک یکی از این حوزهها محسوب میشود، ما حتی در فضای رسانهای نیز این آسیبها را داریم به طوری که مابین فیلمهای تلویزیونی پیامهای تبلیغاتی نیز دیده میشود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران از روابط عمومی ادارت خواست که انتقادپذیر باشند و اگر خبرنگار به آنها تهمت زد، به آنها بد و بیراه نگویند، خیلی بد است که به خبرنگاران دروغ بگویید که بعدا با آنها مصاحبه خواهید کرد و یا اینکه به آنها گفته شود که بروید و بعدا بیایید.
زارعیان خطاب به روابط عمومی ادارات گفت: دیگران را سر کار نگذارید، اطلاعات گمراهکننده ندهید، توپ را در زمین دیگران نیندازید، با مصاحبههای جنجالی آب را گلآلود نکنید، از دادن اطلاعات به خبرنگاران رسانهها طفره نروید، رسانهها را سردرگم نکنید.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومیها باید ابتدا با خودشان صادق و روراست باشند، تاکید کرد: خبرنگار اصلا رقیب روابط عمومی نیست، نباید از خبرنگاران فرار کنید، هر چه بیشتر از آنها فرار کنید، آنها بیشتر به دنبال شما میآیند.
زارعیان خطاب به روابط عمومیها گفت: همواره باید ارتباط خود را با خبرنگار حفظ کنید، در مصاحبهها هیچوقت به خبرنگار نگوئید فلان مطلب را ننویس چون خبرنگار فکر میکند اطلاعات مهمی است و آن را نگارش میکند.
زارعیان به دلایل شایعات رسانهای پرداخت و گفت: وقتی جای ابهام یا جای خالی در اطلاعرسانی روابط عمومی پدید آید باعث بروز شایعه میشود، مثلا میگویند مذاکرات برگزار شد، جلسه مهمی گذاشتند اینها جای خالی است که باعث بروز شایعه میشود، بنابراین روابط عمومی ادارات یا اطلاعیهای را ندهند و یا اگر میدهند آن اطلاعات باید درست باشد.
وی بیان داشت: هنوز نتوانستهای جامعه را به سمت مجازی شدن پیش ببریم اما رشد آن در کشور خوب بوده است، البته باید برای نهضتی که در کشور راهاندازی شده باید پیوست فرهنگی در حوزههای مجازی و اینترنت نوشته شود.