یارانه چه افرادی قطع می شود ؟

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از برگزاری نشست با مسئولان دولتی برای بررسی عملکرد آن ها درخصوص حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه پس از اتمام سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: دولت در حذف دهک‌های پردرآمد تعلل نمی کند.

“غلامرضا تاج گردون”  درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،با تاکید بر ضرورت حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی، گفت:طبق قانون دولت تا پایان سال جاری موظف به اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها و حذف دهک های پردرآمد از دریافت آن است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت موظف به شناسایی و حذف حداقل 10 درصد اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی تا پایان سال جاری است،افزود: هیچ کس موافق پرداخت یارانه به تمامی مردم بدون توجه به تمکن مالی آن ها نیست؛چرا که همه به عواقب چنین پرداخت هایی مطلع هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم،با تاکید براینکه پس از اتمام سه ماهه نخست سال جاری برگزاری نشست با مسئولان دولتی برای بررسی عملکرد آن‌ها درخصوص حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: با بررسی عملکرد دولت در این زمینه اولویت های حذف از دریافت یارانه نقدی نیز شفاف سازی خواهند شد.

تاجگردون با اشاره به وجود معیارها و شاخص‌های مشخص برای حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه، گفت: تجار، بازرگانان، پزشکان، هیات مدیره بانک ها، وکلا و افراد با درآمد بالا به عبارتی گروه مدنظر دولت در حذف از دریافت یارانه نقدی به خوبی انتخاب شده اما نحوه حذف آنان نیز باید با سازوکاری مشخص تدوین و اجرایی شود.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکنون بارها برای کمک به دولت در برنامه‌ریزی جهت حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی اعلام آمادگی کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی می تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی در این راستا داشته باشد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا