مبارزه شديد با استفاده مجرمان از تلفن همراه درمکزيک

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت آي تي نيوز، دولت مکزيک لايحه قانوني مبني بر استفاده مجرمان از دستگاه هاي تلفن همراه به منظور اخاذي و آدم ربايي را به تصويب رساند.
اين قانون كه ماه سپتامبر (شهريور) در مکزيک به تصويب رسيده موجب اصلاح قانون مخابرات شده و براساس آن شرکت هاي مخابراتي بايد از مشترکان و کاربران مشخصات و اثر انگشت بگيرند.
در ادامه اين گزارش آمده است ، بيشتر کساني که به جرم و جناياتي چون آدم ربايي و اخاذي دست مي زنند از تلفن همراه استفاده مي کنند واز اين پس شرکت هاي مربوطه بايد اطلاعات شخصي مشتركان را در يك پايگاه داده ملي ثبت کنند تا مقامات بتوانند از آن براي ردگيري تماس ها و مکان مجرمان استفاده كنند.
بر اساس اين گزارش، بيش از 80 درصد کاربران مکزيکي از تلفن هاي همراه اعتباري تلفن استفاده مي کنند و آنان مي توانند بدون ارايه کارت شناسايي از هر جايي کارت شارژ خريداري کنند.
تازه ترين بررسي ها نشان مي دهد تعداد کاربران مکزيک تا پايان فصل دوم 2008 ميلادي 73 ميليون و 450 هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور66.8 درصد  است.
مکزيک چهار اپراتور فعال دارد که آمريکن مويل از لحاظ تعداد کاربر و سرويس دهي رتبه اول را در ميان ديگر رقبايش در اين کشور دارا است.
179/14/135

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا