پوشش ارتباطي کشور به بالاي 95 درصد مي رسد

به گزارش خبرنگار موبنا محمد سليماني در مراسم افتتاح طرح آگاهي ، اطلاع رساني و امداد حوادث رايانه اي (آپا) که صبح امروز در محل مرکز تحقيقات مخابرات ايران برپا شد، اظهار داشت: طي چند سال اخير جهش قابل ملاحظه اي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات ايجاد شده که نشان از اراده جدي دولت و دستگاههاي اجرايي در جهت رشد اين حوزه دارد.
وي با بيان اينکه در سال 84 حدود 56 هزار کيلومتر فيبرنوري کشور را تحت پوشش قرار داده بود ،يادآور شد: امروز در حوزه زيرساخت ارتباطي کشور يک شبکه گسترده بيش از 120 هزار کيلومتر فيبرنوري در اختيار داريم .
سليماني با تاکيد بر اينکه هيچ شهر و روستايي در کشور نيست که از امکانات ارتباطي بي بهره باشد ، خاطرنشان کرد: در حوزه تلفن همراه با بيش از 40 ميليون سيم کارت که توسط بخش دولتي و غيردولتي در کشور عرضه شده، پوشش تلفن همراه به 90 درصد رسيده است و با برقراري رومينگ شبکه سيار با شبکه بي سيم روستايي ظرف چندماه آينده اين پوشش به بيش از 95 درصد مي رسد.
به اعتقاد وزير ارتباطات با اين ميزان ارتباطات، بستر تبادلات تجاري و اقتصادي براي مشترکان فراهم شده است و اين تسهيلات به راحتي در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.
دکتر سليماني با تاکيد بر اينکه پوشش فيبرنوري در تمامي دانشگاههاي کشور برقرار شده است، از راه اندازي شبکه علمي کشور در تهران و بلافاصله در ديگر شهرهاي کشور خبر داد.
وي گفت: از بين 90 خدمتي که با ابلاغيه دولت قرار بود به صورت الکترونيکي در اختيار مردم قرار گيرد، 64 سرويس آماده بهره برداري است که استفاده از آن به اطلاع رساني و فرهنگ سازي نياز دارد.
طرح “آپا” با همکاري هفت دانشگاه صنعتي شريف، اميرکبير، اصفهان ، امام حسين، يزد ، تربيت مدرس و فردوسي مشهد با ماموريت تخصصي در حوزه حوادث مرتبط با بانک هاي اطلاعاتي ، سيستم هاي عامل ، تجهيزات شبکه ، سيستم هاي رمزنگاري ، نرم افزارهاي کاربردي ، اسپم و سرويس هاي شبکه به بهره برداري رسيد.
“آپا” در فازهاي بعد، حوزه تلفن همراه و شبکه هاي نسل جديد مخابرات (NGN ) را نيز پوشش خواهد داد.
162/13/128

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا