بالاتر از خطر

  به باور اين پژوهشگران ، تلفن همراه نيز در زمره همين اقلام قرار مي گيرد. يعني پديده اي که با پيدايش آن ، تمام معادلات و محاسبات ارتباطي از نو تعريف شد و فصل و عصر ديگري در تاريخ ارتباطات بشر رقم خورد.
  قابليتهاي چندگانه تلفن همراه هرچند براي خيل عظيمي از کاربرانش جذاب است و از جنبه هاي مختلف تجاري و اقتصادي و حتي سرگرمي و تفريحي آنان را راضي  و خشنود مي سازد اما در مقابل برخي نيز وجود دارند که اعتقاد دارند ، قابليتهاي پيچيده اي که به تلفنهاي همراه بويژه نسل جديد آن، افزوده مي گردد ، هيچيک کيفيت لازم را ندارد و در واقع کاربردي نيست.
  در راس چنين افرادي پروفسور مارتين کوپر قرار دارد که از او بعنوان پدر تلفن همراه نام مي برند. کوپر که 35 سال پيش در آوريل سال 1973 ميلادي نخستين تماس تلفني را برقرار کرد از توليد و ساخت گوشيهاي پيچيده اي که کاربردهاي دشوار دارند ، انتقاد کرده است.
  در واقع اين يک اعتقاد فراگير و گسترده  است که گوشيهاي همراه جديد اگرچه جذابيت و کشش زيادي ايجاد مي کنند ، اما تلفن همراهي که همزمان جستجوگر اينترنت ، MP3PLAYER  و چند دوربين دارد ، از قالب اصلي و شکل واقعي تلفن همراه خارج شده و کاربردي نيست. منتقدان مي گويند هيچيک از قابليتهاي دستگاهي که همزمان مي خواهد به همه خواسته هاي کاربرانش پاسخ دهد، کيفيت لازم را ندارد و کامل نيست.
  بدون آنکه به دفاعيات و توجيهات طرفداران گوشي هاي جديد و بالاخص هوشمند بپردازيم، که صد البته در اکثريت محض هستند ، مي خواهيم اعلام کنيم که پدر تلفن همراه و همفکرانش مي توانند دليل ديگري هم براي انتقاد از  گوشيهاي مدرن داشته باشند و حق دارند که عصباني شوند.
  ماجرا از اين قرار است که با نصب نرم افزار جديدي بر گوشيهاي تلفن همراه ، کنترل و ضبط مکالمات تلفني ديگران از اين پس ممکن مي گردد. MODEM SPY همانطور که از نامش پيداست به کاربر ادامه مي دهد ، مکالمات تلفني سايرين را ضبط و در فايلهاي صوتي ذخيره کند. همچنين با استفاده از امکان IDCALLER شماره هاي تماس و ورودي قابل نمايش هستند.
   با آرزوي احتراز از توليد عصبانيت بيشتر براي پروفسور عزيز ، بايد اضافه کرد که اينها همه قابليتهاي اين برنامه نيست بلکه از امکاناتي مانند ذخيره نام و شماره هاي مورد نظر ، منشي تلفني و امکان ارسال فايلهاي صوتي به EMAIL هاي مشخص نيز بهره مي گيرد.
  کارشناسان معتقدند کمتر موردي از اختراعات و ابداعات بشر است که به اندازه گوشيهاي تلفن همراه قابليت بهينه سازي ، ارتقا و انعطاف پذيري داشته باشد . آنان مي گويند مقدورات و کاربردهاي متنوع تلفن همراه خارج از حد تصور است و هنوز سقفي براي محدوديت قابليتهاي تلفن همراه نمي توان قايل شد.
162/16/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا