جلوگيري از ارسال پيامک هاي ناخواسته نياز قانون خاصي دارد

 احمد رضا جهانگيري در گفت وگو با خبرنگار موبنا  اظهار داشت: وزارت ارتباطات قانون مربوط به اسپم (پيام هاي  ناخواسته )را آماده کرده و به مجلس فرستاده است اما تا کنون به تصويب نرسيده است.
وي ادامه داد: ولي در شرايط فعلي افرادي که از طريق ارسال پيام کوتاه براي سايرين ايجاد مزاحمت مي کنند، مشمول قانون مجازات اسلامي مي شوند.
 به گفته  اين کارشناس حقوقي  با استناد به قانون مجازات اسلامي چنانچه افراد از طريق وسيله مخابراتي خود مزاحمت براي ديگران ايجاد کنند، مجرم محسوب مي شوند و تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند.
وي   تصريح کرد: افراد مي توانند عليه کساني که اين نوع پيام هاي کوتاه را ارسال کرده اند به مراجع قضايي شکايت کنند و نظام قضايي نيز فرستندگان اين قبيل پيام ها، که در هر ساعت از شبانه روز آسايش مشترکان را سلب مي کنند، به اتهام ايجاد مزاحمت تلفني تحت تعقيب قرارمي دهند.
با  آغاز به کار شرکت هاي ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ، دريافت SMS هاي تبليغاتي ناخواسته به يکي از مهم ترين معضلات مشترکان تلفن همراه در کشور مبدل شده است .
اين درحاليست که بسياري از مشترکان ناراضي از دريافت اين پيامک ها از چگونگي برخورد حقوقي با اين نوع مزاحمت تلفني اطلاع و آگاهي کافي ندارند.
117/16/162

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا