رواج سيستم هاي ارتباطات سيار موجب پيدايش مشاغل جديد شده است

سوالي که نه تنها مردم بلکه کارشناسان نيز به آن پرداخته اند و هميشه موضوع اشتغال زايي با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات دغدغه آنان شده است.
به گزارش موبنا، رضا عراقي کارشناس ارشد ارتباطات مخابرات استان تهران در اين باره اظهار داشت: به طور کلي تاثيرات گسترش شبکه هاي ارتباطات سيار بر اشتغال به صورت ايجاد زمينه هاي توليد سخت افزار و نرم افزار،افزايش بهره وري نيروي کار و ترويج کار از راه دور (Teleworking) به واسطه کاهش هزينه هاي ارتباطي ميسر مي شود.
وي افزود: از لحاظ اشتغال، رواج سيستم هاي ارتباطات سيار، موجب پيدايش مشاغل جديد با کيفيتي نو شده و اين مشاغل در سه حيطه ابزاري، زمينه اي و کاربردي نمود پيدا مي کند.
به گزارش ستاد خبري کنفرانس”فناوري اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پيشرفت ها” وي همچنين در خصوص حضور بخش خصوصي به عنوان بازوي محرک توسعه اشتغال گفت: مسئله پيدايش فعالان جديد خصوصي در بخش ارتباطات سيار که در قالب اپراتور معرفي مي شوند، بايد به طور دقيق مورد ارزيابي قرار گيرد.
عراقي ادامه داد: اين اپراتورها بايد از نظررتبه درسطح بين المللي و بازارهاي تحت پوشش، ميزان تجربه هاي فني در زمينه عرضه فناوري، اهداف و چشم اندازآينده مورد ارزيابي قرار گيرند.
به گفته وي، شناخت اپراتور از فرهنگ حاکم بر بازار ايران وعدم وابستگي اقتصادي و سياسي به برخي دولت ها از جمله شرايط انتخاب اپراتورها بوده ومسئولان مي بايد به آن توجه داشته باشند.
اين کارشناس ادامه داد: از همين روي برگزاري کنفرانس ها کمک مي کند تا مسئولان با شناخت بيشتري نسبت به چگونگي پذيرش بخش خصوصي براي توسعه اشتغال اقدام کنند،درعين حال که اين کنفرانس ها مجالي است براي پي بردن به چالش ها و برطرف کردن موانع پيش رو در زمينه اشتغال در حوزه فناوري هاي ارتباطي.
کنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پيشرفت‌ها» چهارم آذرماه سال جاري و همزمان با نهمين نمايشگاه تلکام برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان براي کسب اطلاع بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي کنفرانس www.ictvision.ir مراجعه کرده يا با دبيرخانه كنفرانس با شماره 88713024 تماس حاصل کنند.
128/16/179

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا