موبايل در خدمت نيازمندان

   خبر خبرگزاري فارس اين بود که يک موسسه خيريه انگليسي براي جلب توجه مردم و به منظور کمک به نيازمندان، دست به ابتکار جالبي زده و تمهيداتي انديشيده تا افراد خير بتوانند به سهولت و بدون صرف وقت با استفاده از گوشي همراه خود به نيازمندان کمک کنند.
   داوطلباني که ميل دارند به فراخوان موسسه مذکور بپيوندند و به محرومان کمک رساني کنند، بايد از طريق گوشي موبايل خود وارد سايت اينترنتي اين موسسه شوند اما موسسه براي افراد کم حوصله راه آسانتري را پيشنهاد کرده و اين دسته از داوطلبان اگر حوصله ورود به سايت يادشده را ندارند، فقط کافي است نام موسسه را به شماره اي که اعلام شده، پيامک کنند تا مبلغ يک پوند کمک آنان براي افراد بي بضاعت ثبت شود. هر چند که محدوديت مالي در اين زمينه وجود ندارد و هر کس هر چقدر که مايل است، مي تواند پرداخت کند.
   اين موسسه بمنظور قدرداني و سپاس از کساني که به اين عمل نوعدوستانه مبادرت مي ورزند، از علم روانشناسي کمک گرفته و از آنجا که گرفتن هديه هر چند کوچک، انسانها را در هر سني که باشند غالبا خشنود مي سازد، يک wallpaper (صفحه زمينه مانيتور گوشي همراه ) رايگان را براي افرادي که کمک کرده اند، ارسال خواهد کرد.
   روشن است که روزانه در سراسر گيتي صدها موسسه خيريه و عام المنفعه مشغول خدمت رساني به محرومان و نيازمندان هستندو چه بسا برخي ارقام درشت که هزينه مي شوند اما در لابلاي دهها خبر مهم و جذاب ديگر گم مي شوند و اصلا به چشم نمي آيند ولي ابتکاري کوچک در بکارگيري قابليتهاي تلفن همراه، اينچنين بارز و برجسته مي شود.
    حرکت اين موسسه خيريه ، سبب اشتهار آن شد و نامش تا کشورهاي دوردست به صفحات روزنامه ها و گزارش خبرگزاريها راه پيدا کرد. حرکتي که با وجود سادگي بگونه اي مبتکرانه و تحسين آميز، خلاق و برجسته بود و کاربردهاي چندوجهي گوشي همراه را بعنوان در دسترس ترين و عمومي ترين نماد فناوري نوين، آشکار و عيان ساخت.
   ماهيت تکنولوژي را مي توان بطور اجمالي در خدمت به رفاه انسان، ارتقاي سطح زندگي و ارايه تسهيلات بهتر معنا کرد. بر خلاف آمال و اميال و احساسات و غرايض انساني که در همه زمينه ها بر عملکرد انسان تاثير (خواه مثبت يا منفي) دارند، تکنولوژي براي ارايه دستاوردها و انجام ماموريت تعريف شده اش، تابع احساسات نيست و فقير و غني و دارا و ندار نمي شناسد، اما  براي بهره گيري درست از آن در همه موارد و در باب هر موضوعي، بايد گزينه هاي صحيح انتخاب شوند و مسير به درستي طي طريق شود.
162/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا