انتقال اموال موسسه میزان به بانک صادرات

علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: جلسه ای که با حضور شماری از استانداران کشور، رئیس بانک مرکزی و وزیر کشور برای رسیدگی به مشکلات موسسه میزان تشکیل شد، در آن جلسه توافق شد تا تمامی اموال موسسه میزان به بانک صادرات منتقل شود.

پرویزی افزود: هفته آینده منتظر دریافت دستورالعمل این موافقت نامه هستیم تا این دستور العمل در اختیار بانک عامل قرار گیرد و برای رفع مشکلات بوجود آمده در استان اجرایی شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه اظهار کرد: با تشکیل موسسات مالی و اعتباری در مناطق محروم، شاهد بودیم که منابع از استان به سوی کلان شهرها به غارت رفت و استان با چالش های اجتماعی روبرو شد.

هادی قوامی با تاکید بر اینکه فعالیت این موسسات مجاز نیست، گفت: چنین موسساتی که تابلوی بانک مرکزی را ندارند باید جمع آوری شوند.

وی همچنین بر ضرورت سند آمایشی سرزمینی برای استان نیز تاکید کرد و گفت: وجود چنین سندی موجب خواهد شد تا حداکثر استفاده از ظرفیت های موجود در استان انجام شود.

وی گفت: با تهیه این سند، حفظ مشی ها ترسیم خواهند شد و زیرساخت های متناسب با این خط مشی ها آماده سازی می شوند و اعتبارات نیز اصولی تر هزینه خواهد شد.

قوامی خاطر نشان کرد: به دلیل فقدان سند آمایش در استان، بسیاری از پروژه ها با مشکل معارضان روبرو هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا