سيستم mms مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه بزودي راه اندازي ميشود

“محمود خسروي” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با بيان اينکه راه اندازي سيستم mms مشکلي ندارد، گفت: آيين نامه ارايه خدمات پيام چند رسانه اي که در کميسيون تنظيم مقررات سازمان تدوين شده به تاييد همه مراجع ذيصلاح رسيده است.
وي در عين حال راه اندازي mms در اپراتور هاي تلفن همراه کشور را منوط به ايجاد شرايط و تجهيزات از سوي اپراتورها دانست و گفت: اپراتور دوم شرايط خاص و تجهيزات مربوطه را فراهم کرده و اين شرايط و تجهيزات به تاييد سازمان تنظيم مقررات رسيده است.
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درخصوص زمان راه اندازي اين سرويس براي مشترکان اپراتور اول نيز گفت: اپراتور اول نيز آمادگي خود را در اين خصوص اعلام کرده و کارشناسان سازمان در حال بررسي و تست تجهيزات آنها هستند و در صورتي که تجهيزات و شرايط آنها مطابق با آيين نامه باشد در مورد اپراتور اول نيز اجرا خواهد شد.
سرويس پيام چند رسانه اي (mms) ارسال مولتي مديا (عکس، صوت و تصوير) را ممکن مي کند و با استفاده از اين سيستم مشترک قادر خواهد بود نه تنها يک متن بلکه اطلاعات از جمله عکس و موسيقي را از گوشي تلفن همراه خود ارسال کند و ساختار جديد و بهتري از سرويس پيامک به شمار مي رود.
اين سرويس همچنين به کاربران تلفن هايي که با يکديگر همسازي دارند، اجازه مي دهد که پيام هاي چندرسانه اي همانند کارت پستال هاي گرافيکي، انيميشن ها يا پويانمايي ها، کليپ هاي ويديويي، نقشه ها و کارت هاي ويزيت تجاري و غيره را بين يکديگر مبادله کنند.
سرويس mms در کشور در ابتدا براي مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه کشور راه اندازي شد اما
بحث توقف ارايه ي آن در کشور اوايل سال گذشته توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با انتشار ابلاغيه اي اعلام شد تا آيين نامه ي مربوطه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تدوين شود.
براساس ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با درخواست وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات
مقرر شد تا اين وزارتخانه به منظور جلوگيري از تبادل داده ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم mms، دستورالعمل تهيه سخت افزار، نرم افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و کارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبکه هاي اطلاع رساني را به شرکت هاي طرف قرارداد اعلام کند تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات، سرويس mms ايجاد و فعال شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا