GPS،کليد رشد آينده شرکت هاي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا”ّ به نقل از سايت “سلولارنيوز، در اين گزارش آمده است:موبايل هاي ابتدايي تنها قابليت تماس داشتند اما به تدريج با پيشرفت علم، اين فناوري قرن بيستم نيز دستخوش تغييراتي شد بطوري که کم کم سرويس هاي راديو FM،قابليت پخش موسيقي ،دوربين و تمام امکاناتي که هم اکنون از يک گوشي پيشرفته انتظار داريم، روي آن سوار شد.
در ادامه اين گزارش آمده است : در حال حاضر فناوري GPS به عنوان يکي از دغدغه هاي اصلي فعالان عرصه تلفن همراه به شمار مي رود بطوري که آنان از اين  فناوري به عنوان يکي از سرويس هاي اصلي  و کاربردهاي مهم موبايل هاي  آينده  ياد مي کنند.
“کونال آهوجا” مدير عامل اسپايس موبايل با بيان اين که اين بخش ازپتانسيل بالايي براي رشد برخوردار است، گفت : فناوري GPS  پديده اي است که منتظر انفجار است و اسپايس موبايل در نظر دارد تا شش ماه آينده پنج موبايل مجهز به اين فناوري را روانه بازار کند.
آهوجا از نوکيا به عنوان يکي از شرکت هايي نام برد که تلاش گسترده اي را براي ارايه گوشي هايي مجهز به فناوري GPS به کار برده است.
وي افزود: گوشي هاي مجهز به GPS ارايه شده از طرف اين شرکت براي کاربران در هند مجهز به نقشه هشت شهر اين کشور است که هر شش ماه يکبار به روز مي شود.
اين مقام آگاه در ادامه افزود: نوکيا براي گسترش بيشتر فعاليت هايش در اين زمينه به تازگي شرکت “ناوتک” تهيه کننده نقشه هاي ديجيتالي را خريداري کرده است.
وي افزود: با مالکيت اين شرکت، نوکيا مي تواند ازسيستم هاي ناوبري اتوماتيک، تجهيزات ناوبري موبايلي و کاربردهاي نقشه بر پايه اينترنت ناوتک براي بالا بردن هر چه بيشتر قابليت ها ي فناوري GPS گوشي هاي خود استفاده کند.
آهوجا در ادامه خاطر نشان کرد : ماهانه در هند 10ميليون گوشي همراه فروخته مي شود که تنها يک درصد اين گوشي مجهز به فناوري GPS هستند.
در ادامه اين گزارش آمده است :امروزه دسترسي به تراشه هاي يکپارچه و کار با نقشه هاي خوب به عنوان يک مزيت به شمار مي رود.
بر اساس اين گزارش ،دريک سال و نيم گذشته قيمت نقشه ها حدود 75 درصد کاهش يافته است که اين خود عاملي براي رشد بهتر تلفن هاي مجهز به فناوري GPS است.

اين گزارش در ادامه مي افزايد:از هر 13 مدل گوشي توليدي توسط کارخانه ها شش مدل آن مجهز به اين فناوري است.
در اين گزارش آمده HTC  در نظر دارد تمام گوشي هاي خود را که در سال آينده وارد بازار خواهد کرد، مجهز به فناوري  GPS کند.
134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا