حقوق مصرف کنندگان گوشي تلفن همراه در ايران رعايت نمي شود

” علي صلاحي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : آنچه که يا ناديده گرفته شده يا کمتر راجع به آن کمتر بحث شده است حقوق مصرف‌کننده و مواردي است که بايد در مورد آنان رعايت شود و اين امر علل گوناگوني دارد که يکي از آنها به ساختار  توزيع اين وسيله مربوط مي‌شود .
وي ادامه داد : حقوق مصرف‌کننده در مورد کالا يي همچون گوشي تلفن همراه از مباحث گسترده‌اي است که طيف وسيعي از مجموعه اقداماتي را که به نوعي ناظر به مسائل کميت ، کيفيت، توزيع، اطلاع‌رساني،خدمات بعد از فروش، رسيدگي به نظر و پيشنهادهاي مردم است ، شامل مي‌شود.
اين مدرس دانشگاه تاکيد کرد : مصرف‌کنندگان در ارتباط با همه دستگاه ها و نهاد هاي مختلف اجرايي ، کنترلي، نظارتي و قضايي حقوقي داند  و بنابراين سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و يا هيچ يک از ديگر دستگاههاي اجرايي به تنهايي در قبال کليه موارد و مسائل مربوط به مولفه‌هاي فوق‌الذکر مسوول نيست به صورت يکجا توان تخصصي و مسئوليت‌ اجراي آنها را ندارند .
وي تصريح کرد :  وزارت بازرگاني و  وزارت صنايع و معادن راسا يا از طريق دستگاههاي اجرايي زير مجموعه خود انجام امور مربوط به مجموعه اقداماتي که حقوق مصرف‌کنندگان را در مورد کالا يا خدمات به همراه خواهد داشت طبق قوانين خود اجرا مي‌کنند .
123/16

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا