SMS در اعياد و مناسبتها

   اين درست است كه آخرين مورد كلنجار رفتن مشتركان با گوشيهاي خود براي ارسال پيامك چهارشنبه گذشته و مقارن با عيد سعيد فطر رخداد اما در همه مناسبتها و اعياد ديگر مانند رحلت ائمه اطهار و بزرگان دين ،‌عيد غدير و قربان بويژه عيد نوروز و موارد ديگر ، مشترك در حقيقت براي ارسال پيامك مورد نظرش بايستي در صف نوبت بماند !
   بهرحال آنچه در عيد سعيد فطر واقع شد ،‌ در حالي بود كه پيش تر برخي دست اندركاران از سهولت در ارسال پيامك خبر داده بودند.
مانند اين عبارت، “پشتيباني از شبکه ارتباطي کشور در روزهاي خاص صورت مي‌گيرد تا مشترکان بدون هيچ اختلالي اقدام به ارسال پيامک کنند”، اين جمله‌اي است که قبل از عيد سعيد فطر از سوي معاون نظارت و مديريت شبکه ارتباطات سيار بيان شد تا مشترکان آسوده خاطر در روز عيد سعيد فطر اقدام به ارسال پيامک کنند اما نه تنها در روز عيد سعيد فطر پيامک‌ها به راحتي به مقصد نمي‌رسيد بلکه يک روز قبل  و يک روز بعد نيز پيامک‌ها به مقصد نرسيد تا همچنان پشتيباني از شبکه ارتباطي، مقوله اي  باشد که چه انجام شود يا نشود، در نهايت فقط به افزايش درآمد بيشتر مخابرات منتهي گردد چرا که چه پيامک به مقصد برسد چه نرسد، چه ارسال شود و چه Fail گردد (به تعداد Fail شدن) براي مشترک هزينه‌بر است.
  در هر صورت 27 ميليون مشترک علاوه بر اين که در روزهاي عادي هم با مشكلاتي مواجه مي‌شوند، در روزهاي خاص نيز با اين معضل دست به گريبانند چرا که در روزهاي خاص ترافيك و به تبع آن اختلال در شبکه ارتباطي کشور چند برابر مي‌شود به گونه‌اي که شبکه فعاليت “SMS سنتر” همراه اول متوقف مي گردد اما مشترک مورد نظر همچنان پيامک ارسال مي‌کند غافل از آنکه با ديدن قبض تلفن همراه شوکه خواهد شد !
حالا اگر شبکه ارتباطي کشور بعد از گذشت 14 سال نمي‌تواند پاسخگوي تمامي نياز مشترکان باشد بهتر است در اين روزها چاره‌اي بينديشد تا علاوه بر ذي‌نفع شدن شرکت مخابرات، پيامک‌ها که تنها خدمت ارزش افزوده اي  است كه به مشتركان ارايه مي شود ، دستکم به مقصد برسند. بدون ترديد اين انتظار زياد و غيرمعقولي نيست.
15/16/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا