نسل سوم ؛ مرگ زود هنگام

مهندس غلام رضا بهروزي مدير عامل يکي از شرکت هاي حاضر در کنسرسيوم توسعه ارتباطات سيار در گفت و گو با خبرنگارسيتنا در اين باره مي گويد: نسل سوم موبايل برخلاف نسل دوم زود تر از بين رفته و جاي خود را به نسل هاي آتي خواهد سپرد.
وي ادامه مي دهد: بايد تلاش کنيم در نسل‌هاي مخابراتي بعدي ” سه پلاس ” حرکت کنيم؛ از همين رو در سال جديد پايلوت نسل 3.5 را پياده خواهيم کرد.
وي با تاکيد بر اينکه نسل 5/3 تلفن همراه نياز آينده شبکه هاي موبايل در دنيا خواهد بود اظهار مي دارد : تا سال 2010 نسل 2 و 5/2 شبکه تلفن همراه در دنيا برچيده شده و تمامي شبکه هاي مخابراتي به سمت سيستم نسل 5/3 تلفن همراه حرکت مي کنند.
وي از اجراي پايلوت نسل 5/3 شبکه تلفن همراه در سال آينده خبر داده و خاطر نشان مي کند: با اجراي پايلوت نسل 5/3 شبکه تلفن همراه در کشور مي توان اميدوار بود که همزمان با کشورهاي پيشرفته دنيا در سال 2010 اين تکنولوژي را در ايران مورد استفاده قرار دهيم.
به گفته بهروزي نسل 5/3 تلفن همراه که به 3+ نيز موسوم است امکان استفاده از سرويس ها و کاربردهاي ديتا با رويکرد شبکه هاي مبتني بر IP را بر روي شبکه موبايل برقرار مي کند و ساختار سيستم را به سمت شبکه هاي NGN سوق مي دهد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه ايران در توليد مخابرات “هاي تک” جزء 6 تا 10 کشور مهم صنعتي دنيا در زمينه مخابرات محسوب مي شود تصريح مي کند: خط توليد در کشور ما در بيشتر مواقع الگوبرداري بوده، اما بايد تلاش کرد مطابق با تحولات روز دنيا در عرصه تکنولوژي مخابرات حرکت کنيم.
در همين خصوص يک کارشناس ارشد حوزه مخابرات، در گفت‌وگو با خبرنگار سيتنا ، اظهار مي دارد: ايجاد صنايع هاي‌تک برگ برنده ما در برابر بيگانگان است.
مهندس منوچهر گودرزي، مي افزايد: تکنولوژي LOW و MEDIUM که پيش از اين در صنايع کشور ما کاربرد داشتند، نيازي به نيروهاي متخصص ومديريت با توان علمي بالا نداشت، اما امروز بايد به سمت صنايع “هاي تک” برويم که مديريت هوشمند و نبوغ علمي مي‌طلبد.
وي مي گويد: پيشرفت در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، در کشورهاي توسعه‌يافته، باعث پيشرفت صنايع نظامي اين کشورها نيز شده است، تجربه نيز نشان داده که صنايع مخابراتي، در پيشرفت همه صنايع از جمله صنعت نظامي تاثير به‌سزايي داشته است.
گودرزي،تصريح مي کند: پيش از اين، کشور ما بيشتر به صنايع خودروسازي توجه داشت، اما امروز بايد توجه خود را بيشتر معطوف به فناوري اطلاعات و ارتباطات نماييم، چراکه هم‌اکنون ICT نقش تعيين کننده‌اي در اقتصاد کشورها ايفا مي‌کند.
وي، ايجاد صنايع هاي‌تک را برگ برنده کشور در برابر بيگانگان دانسته و مي افزايد: نوابغ علمي، بايد در راس تکنولوژي HIGH قرار گيرند.
گودرزي، در پايان ادامه مي دهد: صنايع پيشرفته، مي‌تواند تئوري‌هاي دانشگاهي را به عرصه توليد رسانده و از آخرين فناوري‌هاي روز دنيا در توليدات بهره گيرد.
در هر حال با وجود رشد و توسعه فرهنگ استفاده از فناوري اطلاعات (IT) توقع مشترکان تلفن هاي همراه بالاتر رفته و آنان خواستار استفاده از سرويس هاي جديد تر هستند از اين روست که تحقيقات در کشور ما بايد مطابق با علم روز باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا