فقط 12 شرکت تاکنون اسناد مزايده اپراتور سوم تلفن همراه را خريده اند

به گزارش خبرنگار موبنا پيش بيني مي شد استقبال بيشتري از خريد اسناد مزايده اپراتور سوم تلفن همراه کشورمان صورت گيرد چرا که قبل از انتشار و فروش اين اسناد، بيش از 15 اپراتور از کشورهايي چون روسيه،انگليس، چين، کويت،امارات، مالزي و قطر به صورت غير رسمي تمايل خود را براي حضور در مزايده اپراتور سوم اعلام کرده بودند.
اما معاون وزير ارتباطات در گفت وگو با خبرنگار موبنا، استقبال از فروش اسناد مزايده را تاکنون مناسب ارزيابي کرد و اظهار داشت: با توجه به اينکه هنوز يک هفته تا پايان مهلت خريد اسناد زمان باقي مانده ،استقبال خوبي در اين خصوص صورت گرفته است.
به گفته کمال محامدپور “مهلت خريد اسناد مزايده اپراتور سوم 13 مهرماه خواهد بود و به نظر نمي رسد که مهلت ارائه شده تمديد شود.”
مهلت 22 روزه فروش اسناد مزايده اپراتور سوم تلفن همراه که از بيست و سوم شهريورماه آغاز شده ،در سيزدهم مهرماه جاري به پايان خواهد رسيد و شرکت کنندگان تا روز پنجم آبان ماه مي‌توانند براي ارسال مدارک ارزيابي کيفي به سازمان تنظيم مقررات اقدام کنند.
پذيرفته شدگان مرحله اول مزايده که روز 18 آبان ماه معرفي خواهند شد تا روز نهم آذرماه ، براي تسليم پاکات پيشنهادي خود فرصت دارند و در نهايت روز دهم آذرماه پاکات پيشنهادي بازگشايي خواهد شد.
گفته مي شود برنده پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور تا پايان آذرماه جاري مشخص شده و اين اپراتور ،سيم کارت هاي مبتني بر نسل سوم تلفن همراه ارائه خواهد داد.
اپراتور سوم بايد ظرف مدت 15 سال 17 ميليون مشترک جذب کند.
پروانه اين اپراتور براي دو دوره پنج ساله نيز قابل تمديد خواهد بود.
ميزان سرمايه گذاري اوليه اپراتور سوم تلفن همراه کشور، 300 ميليون يورو برآورد شده است.
128/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا