نگاهي به بازار تلفن همراه خاورميانه

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا” به نقل از سايت”ريسرچان مارکت”، در اين بررسي دليل رشد بالا و افزايش ضريب نفوذ ارتباطات موبايلي در اين بخش از جهان  افزايش رقابت، سرمايه گذاري هاي کلان و توسعه زيربناهاي ارتباطي  اعلام شده است.
ورود سرمايه گذاران جديد به اين بازار، کاهش تعرفه ها و بهبود سرويس دهي از ديگر عوامل رشد بازار ارتباطات موبايلي در خاورميانه اعلام شده است.
در اين بررسي آمده است : بازار ارتباطات موبايلي  ايران روند رو به توسعه اي داشته و در اگوست 2008 براي برگزاري مزايده اعطاي سومين مجوز تلفن همراه اعلام آمادگي کرده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در اين کشور با آغاز بکار اپراتور MTN دومين اپراتور اين کشور رشد فزاينده اي داشته است.
شمار کاربران تلفن همراه در ايران حدود 40 ميليون و ضريب نفوذ آن حدود 60 درصد است.
 در ادامه اين بررسي به کشورعراق اشاره شد و آمده است: در اين کشور استقبال از خطوط تلفن همراه به دليل کمبود زير بناهاي خطوط ثابت بالا است به طوري که ضريب نفوذ تلفن همراه تا نيمه اول 2008 ميلادي به 50 درصد رسيد.
تعداد کاربران عربستان سعودي به عنوان يکي ديگر از کشورهاي اين منطقه نيز  با رشد فزاينده اي مواجه شد و با آغاز به کار “زاين” به عنوان سومين اپراتور،زمينه هاي رقابتي در بازار ارتباطات موبايلي در اين کشور بالا رفت. 
 در اين ميان شبکه تلفن همراه امارات  عربي متحده از رشد چشمگير و شگفت انگيزي برخوردار است بطوري که ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور تا مارس 2008 ميلادي حدود 175درصد براورد شده است.
در اين کشور بيش از 25 درصد مشترکان ،کاربر سرويس هاي فناوري نسل سوم هستند.
134/14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا