نگاهي به صنعت ارتباط از راه دور پاکستان

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت دِنيوز، پاکستان از جمله کشورهاي منطقه آسيا است که کاربران تلفن همراه و نيز شرکت هاي ارايه دهنده سرويس ها و خدمات تلفن همراه در اين کشور به سرعت در حال افزايش است.
کشور پاکستان با 170 ميليون جمعيت هم اکنون داراي 85ميليون و 200هزار  کاربر تلفن همراه است که پيش بيني مي شود اين تعداد به سرعت به دو برابر افزايش يابد.
گزارش هاي رسمي حاکي از آن است که پاکستان هم اکنون داراي 9 اپراتور فعال است و ضريب نوفذ تلفن همراه در اين کشور 87/52درصد مي باشد.
از سوي ديگر حوزه فعاليت اپراتورها نيز در اين کشور بسرعت در حال گسترش است و بين شرکت هاي بزرگ توليد تلفن همراه  دنيا براي کسب سهم بيشتر بازار اين کشور رقابت  شديد وجود دارد.
براي مثال مدير بازاريابي شرکت Zong پاکستان مي گويد : شرکت Zong  رسما کار  خود را در پاکستان از 20 آوريل سال جاري ميلادي آغاز کرده و اکنون يکي از اپراتورهاي اين کشور است.
اين شرکت با شبکه بين المللي Millicom در ماه ژوئن قراردادي را به امضا رساند که بر اساس آن 86/88 درصد سهم شرکت Paktel Limited را که يک اپراتور پيشرو در صنعت ارتباطات موبايلي است، خريداري کرد.
بر اساس اين گزارش شرکت Zong پنج ميليون کاربر طي يک مدت کوتاه 4 ماهه به تعداد مشترکين تلفن همراه خود افزود.
همچنين ارايه سرويس هاي ارزش افزوده و خدمات نوين نيز در اين کشور روبه افزايش است براي مثال اينترنت همراه از طريق GPRS به تازگي به اين کشور معرفي شده و هم اکنون به سرعت در حال رشد و فراگير شدن است.
135/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا