بر اساس مصوبه دولت؛ ايجاد و فعاليت دفاتر با کاربرد مشابه ممنوع شد

به گزارش موبنا به نقل از  واحد خبر روابط عمومي وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات، بر اساس مصوبه هيات دولت که از سوي دکتر پرويز داودي به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است، همه دستگاه‌هاي اجرايي مشمول ماده پنج قانون مديريت خدمات کشوري مصوب 86، از ايجاد و فعاليت دفاتر با کاربرد مشابه منع شده‌اند.
همچنين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز موظف شده تا شرايط فعاليت دفاتر پيشخوان خدمات به تعداد کافي و توزيع جغرافيايي مناسب را فراهم سازد.
اين گزارش حاکي است، بر اساس ماده پنج قانون مديريت خدمات کشوري، کليه وزارت‌خانه‌ها، موسسات دولتي، موسسات يا نهادهاي عمومي غير دولتي، شرکت‌هاي دولتي و ديگر دستگاه‌هايي که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و يا تصريح نام است، از قبيل شرکت ملي نفت ايران، سازمان گسترش نوسازي صنايع، بانک مرکزي، بانک‌ها و بيمه‌هاي دولتي، دستگاه اجرايي ناميده مي‌شوند.
براساس اين گزارش، دفاتر خدمات ارتباطات و فناوري اطلاعات در سال 82 و بنا بر ابلاغ وزير وقت به مديرکل پست تشکيل و هم زمان با تشکيل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، صدور پروانه به اين سازمان تفويض شد.
بر اساس برنامه چهارم توسعه نيز، مقرر شده است تا پايان برنامه چهارم 10 هزار دفتر ICT شهري و روستايي در سطح کشور راه‌اندازي شود.
اين گزارش حاکي است، در حال حاضر بيش از هفت هزار دفتر ICT روستايي و شهري ايجاد شده و با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، هدف برنامه چهارم تا پايان سال آينده محقق مي‌شود.
مخابرات راه دور، مشترکان و متقاضيان تلفن ثابت و همراه، امانات پستي داخلي، مرسوله داخله سرويس پيشتاز، خدمات هوايي پيام، خدمات قابل ارايه بانکي از سوي پست بانک، از جمله خدماتي است که در اين دفاتر ارايه مي‌شدند.
همچنين، از خرداد ماه سال جاري و بر اساس تفاهم نامه ميان وزارت ارتباطات و وزارت نيرو، خدمات حوزه وزارت نيرو نيز در دفاتر ICT شهري و روستايي ارايه مي‌شود.
117/13

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا