رونق خريد و فروش تلفن همراه در ماه رمضان

 اما بعضي هامعتقدند در صورت بروز رکود در بازار سيم کارت خريد و فروش گوشي تلفن همراه رونق مي‌گيرد و مشترکاني که اقدام به خريد سيم کارت‌هايي با قيمت پايين‌تر از معمول کرده‌اند در بازار تلفن همراه از اين سو به آن سو روانه مي‌شوند تا گوشي دلخواه خود را خريداري کنند به اين ترتيب طبعاًاين مساله رونق در بازار گوشي تلفن همراه را به دنبال دارديعني همان بازاري که در ماه‌هاي گذشته روزهاي آرام و بي‌تنشي راسپري مي‌کرد و در حال حاضر با توجه به تغيير و تحولات در بازار سيم کارت، بازار گوشي تلفن همراه به روزهاي خوب خود (البته براي فروشندگان) باز مي‌گردد.
امين حسيني از واردکنندگان تلفن همراه در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: با توجه به وضعيت خاص بازار در ماه رمضان پيش‌بيني مي‌شود که قيمت گوشي تلفن همراه روند رو به افزايش داشته باشد چرا که در اين ماه به علت کاهش واردات از مرزهاي عربي، گوشي در بازار تلفن همراه کم مي‌شودبه اين ترتيب باتوجه به افزايش تقاضا و عرضه کم در بازار، قيمت‌ها افزايش مي‌يابد.
وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود با اتمام ماه رمضان و افزايش واردات تلفن همراه و ورود گوشي‌هاي روز به بازار تهران دوباره قيمت گوشي تلفن همراه روند نزولي پيدا کند، هر چند که در حال حاضر بي‌ثباتي در بازار و نبود گوشي‌هاي درخواستي مشترکان موجب شده است تا برخي از گوشي‌هاي تلفن همراه با برندهاي مختلف افزايش 40 تا 50 هزار توماني را تجربه کنند.
وي ادامه داد: ورود گوشي با تعرفه 25 درصدي از مبادي رسمي باعث شد تا بسياري از گوشي‌هايي که از مبادي غيررسمي وارد کشور شده بودندوگارانتي نداشتند به يکباره بين 50 تا 60 هزار تومان دچار افت قيمت شوند که اين مساله سبب دلخوري قاچاقچيان گوشي تلفن همراه شده است!
پاشا رزاقي از فروشندگان گوشي هم به خبرنگار ما گفت: با توجه به اين که در ماه رمضان هستيم ، پيش‌بيني مي شدخريداران به خريد گوشي تلفن همراه کمتر توجه کنند ولي اينگونه نشد بلکه خريد و فروش نسبت به ماه‌هاي گذشته بيشتررونق گرفته است و پيش‌بيني هاي قبلي  اشتباه از آب درآمد تا فروشندگان تلفن همراه همچنان در انتظار روزهاي خوب باشند.
وي پرفروش‌ترين گوشي‌هاي بازار را به ترتيب سوني اريکسون، نوکيا و سامسونگ ذکر کرد و گفت: سوني اريکسون با ورود گوشي‌هاي ارزان قيمت به بازار توانسته است نبض بازار گوشي را در اختيار بگيرد و نوکيا را پشت سر بگذارد.
در نهايت بايد گفت که اين امکان وجود دارد پيش‌بيني فعالان بازار در خصوص کاهش قيمت سيم کارت و افزايش قيمت گوشي تلفن همراه اشتباه از آب درآيد چرا که به اعتقاد برخي ،ايراني‌ها مردماني غيرقابل پيش‌بيني هستند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا