هزينه پيامک هاي به مقصد نرسيده همراه اول همچنان محاسبه مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا بنابر آمارهاي اعلام ‌شده از سوي مديران شركت ارتباطات سيار ، 20 الي 30 درصد پيامك‌‌‌‌ها به مقصد نمي‌رسند که با به تاخير انداختن حذف هزينه پيامك‌هاي به مقصد نرسيده، درآمد هنگفتي را براي همراه اول مهيا مي‌سازد.
به اعتقاد برخي کارشناسان، مشتركان همراه اول نبايد انتظار كاهش هزينه‌هاي صورتحساب خود را به ‌دليل حذف هزينه پيامك‌‌‌‌هاي به مقصد نرسيده داشته باشند، چرا كه شركت ارتباطات سيار بايد همچنان يك شركت دولتي سودآور با رشد چشمگير باقي بماند.
يک کارشناس مخابرات با اشاره به اعلام حذف هزينه پيامك‌هاي به مقصد نرسيده همراه اول از صورتحساب مشتركان ، در اين باره به خبرنگار موبنا مي گويد:ايجاد عرصه رقابت در حوزه تلفن همراه، به تلاش‌ اپراتور اول براي جلب رضايت مشتركان منجر شد که حذف هزينه پيامك‌هاي به مقصد نرسيده نيز از جمله آنها محسوب مي‌شود.
رامين خدارحمي با اشاره به مسائلي چون مشکلات شبکه كه مسئولان تلفن همراه دولتي براي تأخير در اجراي اين امر اعلام مي‌كنند، مي افزايد:موارد مطرح شده براي عدم اجراي اين مهم از سوي مسئولان دولتي بسيار مبهم است.
اين در حالي است که طبق آخرين آمار 27 ميليون مشترک همراه اول روزانه 40 ميليون پيامك مبادله مي کنند که نرخ هر پيامك لاتين 222 ريال و نرخ پيامک فارسي 89 ريال است.
گفتني است مسئولان خاموش بودن گوشي گيرنده، ارسال پيامك به شماره‌هاي اشتباه از سوي فرستنده و يا پر بودن صندوق پيام كوتاه گيرنده را دليل نرسيدن پيامك‌هاي ناموفق مي دانند و معتقدند که درصد کمي از پيامک هاي به مقصد نرسيده ناشي از اشكالات شبكه است.
خدارحمي در اين باره معتقد است هرچند موارد مذكور نيز مي‌تواند دليلي بر نرسيدن پيامك به مقصد باشد اما به نظر مي‌رسد كه بيشترين اشکال مربوط به فروش بيش از حد سيم كارت، بدون توجه به ظرفيت فعلي شبكه است.
وي مي گويد:اگر گوشي تلفن همراه گيرنده پيامك خاموش باشد و يا صندوق پيامك آن، ظرفيت دريافت پيام جديد را نداشته باشد، با توجه به ماهيت ذاتي پيامك يعني ذخيره و ارسال، شركت ارتباطات سيار بايد با ذخيره كردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گيرنده در شبكه، از ناموفق بودن در ارسال جلوگيري كند.
به گفته اين کارشناس با توجه به افزايش تعداد مشتركان، همراه اول اقدام به كاهش فوق‌العاده زمان ذخيره‌سازي‌ و به تبع آن كاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پيامك كرده است.
به اعتقاد کارشناسان بسياري از مواردي كه به‌ عنوان رفتار مشترک و عامل نرسيدن پيامك به مقصد از آن ياد مي‌شود، ناشي از افزايش تعداد مشتركان است كه موجب كاهش سهم مشتركان از استفاده از منابع و امكانات موجود مي‌شود.
128/ 13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا