مدل 3120 کلاسيک نوکيا

ساختار گوشي از مواد پلاستيکي ساخته شده است . بدليل استفاده از مواد پلاستيکي ممکن است ظاهر گوشي کمي نامرغوب بنظر برسد . اين مدل نوکيا داراي طراحي ساده است.
دوربين مکالمه تصويري در بالاي گوشه چپ در قاب جلو وجود دارد که خروجي صداي گوشي نزديک آن مشاهده مي شود . صفحه نمايش QVGA که 16 ميليون رنگ را نشان مي دهد و صفحه کليد گوشي در قاب جلو قرار دارند .
کليد روشن و خاموش در بالاي گوشي قرار دارد که از آن براي تغيير دادن پروفايل هاي زنگ نيز استفاده مي شود. اين کليد برآمدگي کمي دارد اما اندازه بزرگ آن موجب مي شود که به راحتي مورد استفاده قرار گيرد. پورت microUSB در پايين گوشي قرار دارد که داراي يک پوشش پلاستيکي کوچک است . محل بند گوشي ، پورت شارژر و سوکت صوتي استاندارد 5/2 ميلي متري نيز در اين قسمت وجود دارد . سوکت هاي 5/2 ميلي متري به اندازه سوکت هاي 5/3  ميلي متري نيستند اما براي هدست ها و آداپترهاي موجود کافي مي باشند.
در طرف چپ گوشي هيچ کليد يا کنترلي وجود ندارد و کليد ولوم در طرف راست آن مشاهده مي شود . لنز دوربين دو مگاپيکسل و فلش LED در قاب پشت گوشي وجود دارد که بلندگو کمي بالاتر از آنها قرار گرفته است.
با فشار دادن ضامن درب و کشيدن درب آن بطرف پايين مي توان قاب پشت گوشي را باز کرد . اگرچه باز کردن قاب پشت چندان راحت نيست . باتري گوشي از نوع BL-4u Li-Ion است که توان آن يک هزار ميلي آمپر  را داراست.
**صفحه نمايش
صفحه نمايش نوکيا 3120 کلاسيک در اندازه دو اينچ و داراي وضوح QVGA مي باشد که حداکثر 16 ميليون رنگ را نشان مي دهد . اندازه دو اينچي براي يک صفحه نمايش کوچک است.
خوانايي صفحه نمايش زير نور مستقيم خورشيد در حد مطلوب است. رنگ ها زير نور مستقيم خورشيد کمي مات مي شوند اما صفحه نمايش بخوبي خوانده مي شود و مشکلي در اين رابطه ايجاد نمي کند .
**سيستم پخش کننده
نرم افزار پخش موسيقي از بهترين ويژگي هاي نوکيا 3120 کلاسيک محسوب مي شود . اين برنامه داراي طراحي مناسب و ويژگي هاي سودمند است که از ميان آنها مي توان به پشتيباني از فرمت هاي مختلف و جلد آلبوم اشاره کرد . نرم افزار پخش موسيقي توسط کليد حرکتي کنترل مي شود و آهنگ ها براساس خواننده ، آلبوم و نوع تفکيک مي شوند . پخش موسيقي در 3120 از فرمت هاي AAC+ , AAC , MIDI , MP3 و WMA پشتيباني مي کند.
همچنين سيستم پخش کننده اين مدل از پروفايل A2DP نيز پشتيباني مي شود که امکان گوش دادن به موسيقي در هدفون استريوي بلوتوث را فراهم مي کند .
** دوربين
گوشي 3120 کالاسيک به دوربين دو مگاپيکسلي با وضوح 1600 در
1200 پيکسل مجهز است که تنظيمات دوربين مانند ساير گوشي هاي سري 40 محدود است . از تنظيمات دوربين مي توان به تعادل رنگ سفيد ، سه درجه کيفيت براي تصاوير و جلوه هاي ويژه مختلف اشاره کرد . تصاوير متوالي و عکسبرداري در حالت افقي و عمودي نيز در ميان گزينه هاي آن مشاهده مي شود .
دوربين داراي کانون ثابت است که موجب مي شود تصاوير ماکرو کيفيت بالايي نداشته باشند . فلش LED در محيط هاي تاريک به گرفتن عکس کمک مي کند .
**حافظه
گوشي 3120 کلاسيک نوکيا داراي 24 مگابايتي است که توسط microSD TransFlash ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
گوشي 3120 کلاسيک بعد از عرضه نهايي در بازار تلفن همراه مورد استقبال اکثر کاربران ايراني قرار گرفت و هم اکنون نيز با گارانتي رسمي به بهاي دو ميليون و 50 هزار ريال به فروش مي رسد.
129/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا