چشم انداز بانک همراه در سال 2010

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت نيوزدي، بر اساس اين گزارش 8 تا 10 بانک بزرگ آمريکا سرويس بانکداري همراه را ارايه داده اند که به کاربران اجازه مي دهد دارندگان حساب ميزان حساب شان را با صفحه کليد کوچکي بررسي کنند.
ميليون ها نفر از کاربران آمريکايي از اين طرح استقبال و اقدام به انعقاد قرارداد براي استفاده از اين سرويس کرده اند که توانايي تاييد صورت حساب ها، انتقال پول و دريافت زنگ هشدار هنگام کاهش ميزان حساب را دارند.
در آمريکا يک برنامه براي کاربران ارايه شد که هشت بانک بزرگ به 2 هزار کاربر در هر ثانيه پيامي در زمينه ميزان حساب افراد ارسال مي کند و به اين ترتيب کاربران مي توانند کارت اعتباري شان را پيش از اين که اتفاقي بيافتد باطل کنند.
بر اساس اين گزارش همه سرويس ها دستي و رايگان هستند و بانک ها اميدوارند که کاربران با استفاده از تلفن همراه شان به پرداخت حساب ها و  خريدهاي روزانه شان بپردازند البته در ژاپن و کره جنوبي پيش از اين سرويس هاي اينچنيني ارايه شده بود.
اين روش همانند يک کيف پول مجازي مي ماند و انتظار مي رود که مردم بتوانند در آينده نزديک از اين سرويس ها استفاده کنند.
بانک آمريکا بيش از 2/1 ميليون مشترک دارد که براي استفاده از سرويس موبايلي اقدام به انعقاد قرارداد کرده اند.
بانک ها اين روش را به عنوان يک شيوه براي گسترش بانکداري آنلاين و گذار از کامپيوترهاي شخصي مي نگرند و قصد دارند همانطور که پيش از اين به شکل آنلاين کاربران ميزان موجودي و اعمال بانکي خود را از طريق دسکتاپ کامپيوتري چک مي کردند روي صفحه نمايش تلفن همراهشان ببينند.
شرکتي سرويس هاي مالي آمريکا ، به کاربران امکان مي دهد ميزان حساب شان را بررسي کنند و پول براي انتقال پول از تلفن همراهشان استفاده کنند.
افراد مي توانند با مرورگر يک گوشي هوشمند يا يک پيام ساده به اين امر بپردازند.
135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا