بازار گوشي تلفن همراه با نوسان چشمگيري روبرو نشده است

“علي پورنژاد” يکي از کارشناسان بازار در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: برغم شايعات زياد در مورد کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه، از يک ماه گذشته تا کنون شاهد هيچ گونه نوساني در بازار نبوده ايم.
وي با بيان اين که  با شرايط فعلي، بازار گوشي تلفن همراه با نوسان قيمت بسيار ناچيز سپري مي شود خاطر نشان کرد: زماني مي توان  شاهد نوسان و اتفاقات جديدي باشيم که تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از 25 درصد حداکثر 10 درصد برسد.
پورنژاد تاکيد کرد: تا زمان اعلام تعرفه جديد بازار همين شرايط را با نوسانات بسيار ناچيز خواهد داشت.
به گفته اين کارشناس هم اکنون عنان بازار گوشي تلفن همراه در اختيار قاچاقچيان است چرا که بيش از 90 درصد از سهم بازار را گوشي هاي قاچاقي تشکيل داده است.
علي پورنژاد با اشاره به کاهش تعرفه واردات کنوني تصريح کرد: اميدواريم با کاهش تعرفه کنوني و مبارزه نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد ريشه کن کردن قاچاق گوشي تلفن همراه در بازار تلفن همراه کشور باشيم.
در خرداد سال 85 با هدف حمايت از توليد داخلي گوشي تعرفه واردات تلفن همراه با افزايش 56 درصدي به 60 درصد رسيد که اين امر نه تنها باعث حمايت از توليد گوشي داخل نشد بلکه به فعاليت قاچاقچيان اين کالا نيز افزود.
در آذر ماه سال 86 کميسيون ماده يک مجددا تعرفه واردات را به 25 درصد تقليل داد که اين اقدام  نيز مورد اعتراض واردکنندگان رسمي قرار گرفت و هم اکنون همين تعرفه اعمال مي شود.
129/13

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا