هندي ها براي خريد گوشي بايد دو شاهد همراه داشته باشند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،در اين گزارش آمد است :در اکثر کشورهاي جهان ،کاربران براي اين که بتوانند مالک سيم کارت شوند، لازم است که کارت شناسي ارايه دهند تا سيم کارت به نام آنها ثبت شود اما مسوولان هندي يک مرحله از اين قضيه فراتر رفته و هر کاربر را مجبور کرده اند براي خريد سيم کارت علاوه بر مدارک شناسايي دو شاهد نيز معرفي کنند تا در جهت صحت و سقم مشخصات مالک شهادت دهند.
وزارت ارتباطات هند دليل اتخاذ اين تصميم را جلوگيري از فعاليت هاي  تروريستي اعلام کرد.
“مدهوکر گوپا” يکي از مقامات هندي در اين باره گفت:قصد داريم با اين روش اين امکان را در اختيار مردم هند قرار دهيم که بدون هيچ مشکلي بتوانند مالک  سيم کارت شوند.
يک مقام آگاه در اين باره گفت:بعضي افراد اين اقدام را باعث آسيب رساندن به رشد بازار اين کشور بخصوص مناطق روستايي که تعداد کاربران اندکي دارد ، مي دانند .
سريلانکا نيز به تازگي اعلام کرد، کاربران اين کشور علاوه بر ارايه مدارک شناسايي ،حق قرض دادن گوشي خود به افراد ديگر را ندارند.
در ماه مي 62/8 ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد و در حال حاضر تعداد کل کاربران اين کشور 9/277 ميليون نفر است و پس از چين رتبه دوم را در بازار آسيا دارد.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش  تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند..
134/ 14

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا