اپراتور هاي خصوصي،نقش دولت را در انحصار بازار و خدمات مخابرات کمرنگ کرده اند

” دکتر محمد يوسفي نژاد ” در گفت و گو با موبنا گفت : با ورود اپراتورهاي خصوصي به عرصه مخابرات ، قيمت‌گذاري خدمات و تعيين تعرفه ها از اهميت زيادي برخوردار خواهدشد و اگر قوانين خاصي براي تنظيم بازار وضع و اجرا نشود، ممكن است بازار ارائه خدمات در انحصار برخي شركت ها درآيد.
وي افزود : به عنوان مثال، يک شركت که در دو يا سه زمينه مختلف توانايي ارائه سرويس را دارد، مي تواند از طريق درآمد بيشتري كه از سرويس موبايل نصيب خود مي‌كند، قيمت خدمات تلفن ثابت را پايين بياورد و اين مسئله باعث مي شود که يک شرکت کوچک که فقط در زمينه تلفن ثابت فعاليت مي کند، نتواند با آن به رقابت بپردازد.
وي خاطر نشان کرد : البته نظارت دولت بر بازار به اين معني نيست كه مانع از ارائه سرويس هاي مختلف توسط شركت هاي خصوصي شود ، اگر شركتي خصوصي توانايي ارائه سرويسهاي مختلف را دارد، مي تواند با دريافت پروانه، وارد بازار شود.
اين کارشناس اقتصادي تصريح کرد : بدين ترتيب، خصوصي‌سازي به صدور پروانه ارائه خدمات، منتهي مي شود و البته صدور پروانه به معني عقد قرارداد بين وزارتخانه و شركت‌هاي خدماتي نيست ، بلكه با صدور پروانه به يک شركت اجازه داده مي شود كه طبق ضوابط مشخص، به فعاليت بپردازد .
B/13

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا