تلفن همراه ايراني نوجواني را پشت سر مي گذارد

به گزارش خبرنگار موبنا، 19 مرداد سال  73 براي اولين بار تکنولوژي تلفن همراه با اما و اگرهاي بسيار وارد کشور شد و درابتداي راه مطابق با ساير فناوري هاي جديد با موانع بسياري روبه رو شد.
اما امروز با  گذشت 14 سال از ورود تلفن همراه ، حدود 40 ميليون نفر در کشور از اين وسيله ارتباطي استفاده مي کنند.
در تمام دنيا تلفن همراه جزء مهمترين ابزار بانکداري الکترونيک ،  تجارت الکترونيک و حتي  دولت الکترونيک به حساب مي آيد اما در کشور ما با توجه به آن که اين فناوري هنوز در آغاز راه است تنها سرويس مکالمه صوتي آن مدنظر قرار گرفته است.
در زمان حاضر و با وجود اپراتور هايي چون ايرانسل ، تاليا ، اسپادان و کيش که انحصار بزرگ  شرکت ارتباطات سيار را تا حدودي  شکسته  و در اين عرصه اطلاعاتي و ارتباطي چندي است که فعاليت خود را آغازکرده اند،ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور به 60 درصد رسيده است.
همراه اول به عنوان اپراتور مادر تلفن همراه در کشور در حال حاضر داراي بيش از  28 ميليون مشترک است که پس از گذشت 12 سال از ورود به عرصه تلفن همراه ، با ارائه سيم کارت اعتباري در اواخر سال 85  ، پا به مرحله جديدي از فعاليت خود گذاشت که هم اکنون سيمکارتها ي اعتباري اين اپراتور با کد 0919  توانسته بيش از 10 ميليون مشترک  را جذب کند.
تاليا نيز اولين برند سيم‌کارت اعتباري  مستقل در کشور است که فعاليت خود را به عنوان پيمانکار شرکت مخابرات ايران آغاز کرد و در زمان حاضر در حال  سرويس دهي به حدود يک ميليون مشترک  است.
اپراتور دوم تلفن همراه (ايرانسل ) نيز از مهر ماه سال 85 وارد بازار شده و در حال حاضر علاوه بر سيم کارت هاي دائمي و اعتباري موفق به واگذاري سيم کارت مخصوص پيامک شده است که اين اقدام اولين تجربه اپراتورهاي کشور در زمينه  ارائه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه بوده است.
اپراتور دوم  نيز بنا به اظهار مقامات  آن  بيش از 10 ميليون مشترک از خدمات اين اپراتور استفاده مي کنند.
117/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا