در آمد سرويس هاي ارزش افزوده هند به 2 ميليارد دلار مي رسد

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت هندو، با توجه به استقبال جوانان هندي، موسيقي و بازي ها در رشد بخش مخابرات و ارتباطات با سرويس هاي ارزش افزوده نقش بسزايي داشته است.
بر اساس تحقيقات شرکت PwC ، ميزان پذيرش و استقبال کاربران هندي که بخش اعظم آنان جوان هستند، از سرويس هاي ارزش افزوده بسيار بالا است.
از ميان سرويس هاي ارزش افزوده مي توان SMS، زنگ ها و آهنگ هاي موبايلي، دانلود محتوا و GPRS را نام برد که درآمد قابل توجهي را براي اپراتورها به ارمغان مي آورد.
در ميان ديگر سرويس هاي ارزش افزوده انتظار مي رود کارت هوشمند موبايل جايگزين کارت هاي پلاستيکي شود و شکاف زيرسازي بانکداري روستايي را به وسيله ارسال وجه و سرمايه گذاري توسط تلفن همراه پر کند.
بازار ارزش افزوده با پيشرفت کيفي دستگاه هاي تلفن همراه و کاهش قيمت رشد بيشتري را پيش رو خواهد داشت و دستگاه هاي تلفن همراه با صفحه نمايش رنگي، زنگ هاي پلي فونيک و GPRS فرصت بزرگ تري را براي سرويس هاي جديد ارزش افزوده  به وجود مي آورد.
بر اساس اين گزارش، هند يک بازار بالقوه در سرويس هاي ارزش افزوده محسوب مي شود.
هند با سه ميليون و 166هزار و 414 کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در اين کشور با 12 اپراتور فعال 270ميليون و ضريب آن در اين کشور پر جمعيت بيش از19درصد است.
هند به لحاظ شمار کاربر و بازار تلفن همراه در آسيا مقام دوم را دارد و سيستم  ارتباطي اين کشور درسيطره  شبکه gsm است، به طوري که سهم اين شبکه با 198.58ميليون کاربر تا پايان مارس 2008 حدود 75.1درصد بوده است.
135/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا