سوني اريکسون 2هزار کارمند خود را از کاربرکنار کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”، سوني اريکسون در گزارش خود ،افزايش رقابت و کاهش فروش را از دلايل اصلي اين تصميم اعلام کرد و افزود در نظر داريم با تصميم فوق هزينه هاي اضافي شرکت را کاهش دهيم.
در ادامه اين گزارش آمده است: سود خالص اين شرکت در فصل دوم سال 2008 ميلادي از 6ميليون يورو به 220ميليون يورو رسيده است که اين رکود بسيار قابل توجه است.
اريکسون اين کاهش سود را نشات گرفته ازکاهش رشد بازار هاي اشباع شده و بلوغ  بازار تلفن همراه مانند اروپا و آمريکا اعلام کرد.
اريکسون پيش از اين بدنبال رشد کم شرکت در بازار اروپاي غربي، در مورد رکود مالي در اين فصل هشدار داده بود.
در ادامه اين گزارش آمده است: بر خلاف نوکيا که سکان داربدون قيد و شرط بازار تلفن همرا جهان است اريکسون تمام تلاش خود را به کار گرفته بود که حداقل بتواند  سهم خود را در بازار کشورهاي در حال توسعه افزايش دهد.
در ادامه اين گزارش اريکسون پيش بيني کرد که  با کاهش شمارکارمندان خود،  حدود 300ميليون يورو در هزينه هاي ساليانه صرفه جويي کند.
سوني اريکسون شرکت سازنده تجهيزات الکترونيکي و تلفن همراه سوئدي –ژاپني که از ترکيب دو شرکت اريکسون سوئدي که در سال 1876پايه ريزي شد و شرکت ژاپني سوني سازنده تجهيزات الکترونيکي و تلفن همراه ايجاد شده است.
 اين شرکت در فصل آخر سال 2007 با کاهش 17 درصدي سود مواجه شده است.
134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا