تلفن همراه قدرت جذب گردشگري نوين را افزايش مي دهد

 “علي اکبر جلالي” در گفت وگو با خبرنگار موبنا ،گفت که پيش بيني مي شود در کشورهايي مانند ايران که سيستم هاي پشتيباني اين گونه امکانات را ندارند و از تلفن هاي نسل قديمي استفاده مي کنند، قدرت جذب گردشگري آنان به صفر برسد.
وي با تاکيد بر اين که بخشي از گردشگري جوامع امروز، وابسته به توسعه زيرساخت هاي ارتباطي کشور است ، اظهار داشت: زماني که پهناي باند اينترنتي بالا در دسترس نباشد، هيچ گونه خدمات گردشگري نيز نمي تواند روي تلفن همراه ظاهر شود.
وي با بيان اين که قابليت هاي تلفن همراه روز به روز بيشتر شده و دسترسي مردم نيز به آن آسان تر مي شود،يادآور شد:به همين دليل در کشورهاي در حال توسعه که گردشگري را به عنوان يک صنعت درآمدزا مي دانند، عموما از نسل سوم تلفن همراه که توانمندي هاي زيادي به مشترکان مي دهد، استفاده مي کنند.
 جلالي با اشاره به وضعيت گردشگري در کره جنوبي گفت:هم اکنون در اين کشور تلفن همراه به عنوان کيف پول،گذرنامه، ابزار ترجمه زبان کره اي به انگليسي و برعکس ، ابزار دسترسي به کل اطلاعات گردشگري و کاتالوگ راهنما استفاده شده است و با وجود فناوري GPS در تلفن همراه امکان نمايش موقعيت جغرافيايي هر لحظه گردشگر نيز فراهم خواهد بود.
اين استاد دانشگاه با بيان اين که هر روز بر امکانات گردشگري از طريق تلفن همراه اضافه مي شود،ادامه داد: به عنوان مثال امروزه گردشگران، ديگر با خود دوربين عکاسي، فيلمبرداري ، دستگاه ضبط ، کتابچه راهنما و نقشه ندارند و همه اين ابزار در دورن تلفن همراه آنها وجود دارد.
 جلالي خاطرنشان کرد: زماني که يک گردشگر از منزل و محيط کار خود جدا مي شود، مي تواند در هر نقطه جهان و از راه دور همچنان به فعاليت خود ادامه دهد و يا در هر لحظه با خانواده خود در ارتباط باشد.
128/  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا