مقالات اجلاس آينده را ايران مديريت ميکند

مهندس احمد پورنگ نيا مدير کل دفتر امور بين الملل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار سيتنا در حاشيه بيست و هشتمين اجلاس گروه‌هاي مطالعاتي جامعه مخابراتي آسيا- اقيانوسيه (APT) اظهار داشت: برگزاري اجلاس در تهران، حضور ما را پر رنگ‌تر کرده و موجب شده از سوي همکاران مقالات بيشتري ارايه ‌شود که بسيار قابل توجه است.
مهندس پورنگ نيا در خصوص محاسن برگزاري اين اجلاس در ايران تصريح کرد: رياست ايران بر گروه‌هاي مطالعاتي به مدت يک سال مزيتي است که در اختيار ميزبانان قرار مي گيرد.
وي گفت: نتايج مباحث اجلاس APT که پاسخ به سوالات مطرح اعضاي آن از جمله ايران است، در نهايت مورد بهره برداري تمامي کشورهاي عضو قرار مي‌گيرد.
وي افزود: مقالات داخلي و خارجي که در اين سه روز بحث مي‌شود، پس از نتيجه‌گيري مشخص مي شود که بر روي کدام يک مطالعه ادامه داشته و در سال بعد در مورد آن مقاله ارايه شود.
وي پايان کار اجلاس را تصميم گيري در مورد مقالات ارايه شده عنوان کرد و گفت: روز سوم نتيجه گروه‌هاي مطالعاتي نهايي شده و مشخص مي‌شود کدام مقالات پذيرفته و از اين به بعد روي آن‌ها مطالعه شود.
وي خاطر نشان کرد: 11 مقاله جديد در زمينه‌ باند پهن(Broad Band) ، نسل آينده مخابراتي (NGN) و امنيت ICT توسط کارشناسان ايراني در اين اجلاس ارايه مي‌شود.
وي حضور ايران در اين اجلاس را ، تمرين مناسبي براي افزايش مهارت‌ همکاران براي ارايه نظرات و تعامل با کشورهاي ديگر خواند و افزود: برگزاري اين اجلاس از سوي ديگر مي تواند اين فرصت را به کشور دهد تا فرهنگ خود را به ديگر کشورها معرفي کند .
مدير کل دفتر امور بين الملل، با بيان اين مطلب که برگزاري اين اجلاس کمک مي‌کند تا بر خلاف تبليغات سوء ضد ايران در خارج به معرفي فر هنگ خود بپردازيم تصريح کرد: ايران در اجلاس همواره حضور فعالي داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا