اينتل درجستجوي بازار بزرگتر و سهم ببيشتر در هند است

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازساي اينترنتي “د هيندوبيزينس لاين دات کام تو” ، ماه گذشته ميلادي شرکت هاي سامسونگ ، ايسر ،  لنوو و کامپک وسايل موبايلي اينترنتي شان را درنمايشگاهي در کشور ويتنام به نمايش گذاشتند و ازقرار معلوم چند شرکت توليد  کننده ديگر اين وسايل نيز بزودي توليدات شان را به بازار عرضه مي کنند.
اين وسيله يا دستگاه (MID ) به اندازه کف دست طراحي وساخته شده است و از اين د ستگاه براي وصل شدن به اينترنت با استفاده از لپ تاپ يا گوشي هاي تلفن همراه با قابليت اتصال به اينترنت ، هنگامي که کاربردرحال حرکت يا سفر  است ، استفاده مي شود.
ممکن است لپ تاپ وسيله اي نسبتا بزرگ  براي حمل و نقل باشد ولي گوشي هاي تلفن همراه جديد و پيشرفته به اندازه اي کوچک ساخته شده اند که حتي درداخل جيب جا مي گيرند.
استفاده از اين وسيله کوچک (MID ) از لحاظ تجاري در تمام دنيا فراگير شده است و بازار هند نيز از اين قاعده مستثني نيست  و اين کشور درآينده اي نه چندان دور به يکي از بازارهاي بزرگ عرضه MID تبديل خواهد شد.
اين سايت اينترنتي تعداد کاربران کاربر تلفن همراه را که بسياري از منابع  خبري  270 ميليون نفر اعلام کرده اند، 200 ميليون نفر ذکر کرد و افزود، اين کشور بازار وسيعي براي فروش تلفن همراه  به شمار مي رود.
شرکت اينتل با توليد تراشه پردازشگر “اتم”  که دروسايل MID  کاربرد دارد ، اين بازار را هدف قرارداده است و تراشه پردازشگر اتم در اندازه اي کوچک – 2/2 سانتيمتر مربع-  47 ميليون را درخود جاي داده است و داراي توان مصرفي بسيار کمي است.
شرکت Intel Corporation  ، درسال 1968 ميلادي در شهر “سانتا کلارا”  واقع در ايالت کاليفرنيا آمريکا تاسيس شد و در زمينه صنعت نيمه هاديها ، توليد ريز پردازنده ها، فلش مموري ، تراشه هاي مادربرد (Motherboard Chipsets) ، کارت هاي اينترفيس شبکه و تراشه هاي بلوتوث فعاليت دارد.
درآمد شرکت اينتل در سال 2007 ميلادي بيش از 3/83 ميليارد دلار ، سود عملياتي آن 2/8 ميليارد دلا و سود خالص آن 7ميليارد دلار اعلام شده است.
 تعداد کارکنان اين شرکت در سال 2006 ميلادي ، 94 هزار و صد نفر گزارش شده است.
 131 / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا