بازار موبايل داغ داغ شد

فناوران – فعالان بازار موبايل، هفته گذشته را به علت فرارسيدن روز مادر پرفروش‌ترين هفته سال جاري روز مادر عنوان مي‌كنند و معتقدند كه بالا يا پايين رفتن تعرفه تاثير چنداني بر بازار اين محصول نمي‌‌گذارد.
مرتضي معروفي، يكي از فعالان بازار گفت: مهم‌ترين تعيين‌كننده قيمت و وضعيت در بازار عرضه و تقاضا است.
وي ادامه داد: وقتي مردم به كالايي نياز دارند به بازار آمده و آن را تهيه مي‌كنند و خيلي هم برايشان مهم نيست كه كالا، قاچاق است يا توسط واردكننده رسمي وارد بازار شده و قاچاقچي هم كه بزرگ‌ترين تامين كننده نياز بازار است، كالاي خود را به راحتي وارد كرده و توازن عرضه و تقاضا حفظ مي‌شود.
معروفي افزود: اكثر گوشي‌هاي حال حاضر بازار به صورت قاچاق وارد شده است.
وي درباره گوشي‌هاي با گارانتي اصلي گفت: موضوع كارت گارانتي و خدمات پس از فروش براي عده‌اي از مردم مهم است زيرا آنها مي‌خواهند گوشي را با بسته‌بندي فابريك كارخانه بخرند و اصلي بودن لوازم گوشي برايشان از مابه‌التفاوت قيمت با گوشي قاچاق مهم‌تر است.
معروفي وضعيت بازار موبايل را در روزهاي آخر هفته بهتر توصيف كرد و گفت: به علت موقعيت خيابان جمهوري، بورس موبايل و لوازم جانبي كه در محدوده طرح ترافيك واقع شده، بهترين روز بازار پنجشنبه‌ها است.
ولي افزايش فروش در اين روزها تاثيري در قيمت گوشي‌ها ندارد و مساله‌اي كه قيمت را بالا مي‌برد ناياب شدن يك گوشي در بازار است. زيرا به اين  ترتيب واسطه‌ها زياد شده و قيمت ناخودآگاه افزايش مي‌يابد.
وي درباره گوشي‌هاي پرفروش دو هفته اخير گفت: مدل‌هاي N82، N81، 6500، 5610، 5310، 1209 و 5000 نوكيا از پرفروش‌ترين گوشي‌هاي اخير بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا