خريداران مخابرات توجهي به نامه بخش خصوصي نکنند

 “صابر فيضي”درگفت وگو با خبرنگار اقتصادي برنا،با بيان اينکه تصور بعضي افراد مبني بر انحصاري بودن مخابرات را قبول نداريم افزود: برخي تصور مي کنند مخابرات يک وضعيت انحصاري در کشور دارد که از اين انحصار استفاده مي کند،اين در حالي است که مخابرات حالت انحصار ندارد.
وي با اشاره به نامه اخير اتاق بازرگاني به رييس جمهوري و انتقاد آنها در خصوص انحصاري بودن شرکت مخابرات گفت:ما به آنها پيشنهاد کرديم که در حضور خبرنگاران علت انحصاري مخابرات را اعلام کنند؛ ولي تاکنون هيچ جوابي از سوي اتاق بازرگاني به مخابرات اعلام نشده است.
فيضي افزود:انحصاي بودن مخابرات يک مبحث کارشناسي و علمي است؛ نه اينکه ارگاني بدون هيچ تحقيق يا کار کارشناسي اين موضوع را اعلام کند و زماني که از آنها علت کار جويا شود دليلي براي مطرح کردن مباحث خود نداشته باشند.
وي با اشاره به افرادي که تصميم به سرمايه گذاري در مخابرات دارند گفت: اين گروه نبايد تصور داشته باشند که مخابرات انحصار ايجاد کرده است.
فيضي افزود: برخي تصور مي کنند که شرکت مخابرات با داشتن يک شبکه قوي نمي تواند در آينده رقباي جدي داشته باشد؛ اين در حالي است که بازار مخابرات پس از خصوصي سازي، يک بازار رقابتي در تمام زمينه ها خواهد بود.
مديرعامل شرکت مخابرات اظهارداشت: بستري که شرکت مخابرات ايران در زمان حاضر دارد از زيرساخت هاي قبلي است که بر اساس فناوري هاي موجود طراحي شده است و با ورود فناوري هاي جديد مي تواند رقباي جديد را در شاخه هاي مختلف داشته باشد.
فيضي در پاسخ به اين سئوال که آيا تبليغات مخابرات قبل ازورود اين شرکت به بورس قانوني است گفت:اين موضوع از جمله وظايفي است که بورس به مخابرات اعلام کرده است و مخابرات بايد اجرا مي کرد.
به گفته فيضي تبليغات اخير هيچ تاثيري در قيمت سهام مخابرات نخواهد داشت و تنها مردم را با نوع و چگونگي سهام مخابرات آشنا مي کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا