تبديل ودايع مشترکان به سهام بار ديگر بررسي مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا حسين صمصامي سرپرست وزارت اقتصاد و دارايي در آخرين اظهارات خود در خصوص ورود مخابرات به بورس، به بحث سهام دار شدن مشترکان اين شرکت اشاره کرده و گفته است که اين طرح براي بررسي مجدد در دستور کار هفته آينده اين وزارتخانه قرار گرفته و احتمال تبديل ودايع مشترکان انواع تلفن به سهام وجود دارد.
اين در حالي است که مدير عامل شرکت مخابرات ايران با رد اين مطلب به خبرنگار موبنا گفت: بحث تبديل ودايع مشترکان به سهام کاملا منتفي است و ودايع به عنوان بدهي به مردم، نزد مخابرات باقي خواهد ماند.
صابر فيضي تاکيد کرد که ودايع مشترکان به عنوان حقوق عمومي بوده و ما در جريان تبديل آن به سهام نيستيم.
در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي اقدامات لازم جهت خصوصي شدن شركت مخابرات از اوايل سال گذشته صورت گرفت و براساس برنامه زمان‌بندي مقرر شد كه سهام اين شركت اول ديماه در بورس عرضه ‌شود، اما بحث‌هاي پيرامون تبديل ودايع مشتركان تلفن همراه به سهام و نيز نبود پروانه اپراتور اول، از موانع اصلي تاخير در عرضه سهام براي شركت بود.
با اين حال شركت مادر تخصصي مخابرات ايران ، با سرمايه 14 هزار ميلياردتومان در 27 اسفند ماه 86 با شروطي مبني بر ثبت شركت، اصلاح اساسنامه، تبديل شدن به سهام عام و پايان يافتن عمليات اداري شركت زير ساخت، در بورس پذيرش شد تا پس از شفافيت و ارايه مدارك و اطلاعات، پنج درصد سهام آن در بورس عرضه شود.
اما از آن زمان تا كنون نيز ، به دليل حدود 6 هزار ميليارد تومان دارايي مخابرات که مربوط به ودايع مشترکان است و نيزعدم شفاف سازي بدهي اين شرکت به مشترکان ، زمان عرضه مخابرات بارها به تاخير افتاده و حتي در 22 خرداد که زمان نهايي براي ورود شركت غول پيكر مخابرات در بورس از سوي سازمان خصوصي سازي در نظر گرفته شده بود، نيز اين مهم انجام نپذيرفت .
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا