نسخه دوم آيين نامه mms تلفن همراه در حال تنظيم نهايي است

لطف الله سبوحي در گفت وگو با خبرنگار موبنا در خصوص روند تدوين مقررات استفاده از سرويس mms تلفن همراه، اظهار داشت: با توجه به گنجاندن نقطه نظرات بخش هاي مربوطه در آيين نامه اول اين سرويس، در حال تنظيم نهايي ويرايش دوم اين آيين نامه هستيم.
وي تصريح کرد:ويرايش دوم آيين نامه mms تلفن همراه نيز ،بايد مورد تاييد مراجع ذيربط قرار گيرد تا امکان ابلاغ آن به اپراتورها وجود داشته باشد.
سبوحي با تاکيد بر اينکه تدوين آيين نامه mms کاري فراسازماني است، خاطرنشان کرد:هماهنگي بين ارگان هاي ذيربط و تامين نظرات آن ها کاري زمان بر است و به همين دليل نمي توان زمان مشخصي براي ابلاغ اين آيين نامه ارائه داد.
به گفته وي با تدوين آيين نامه mms ،مقررات استفاده از اين سرويس و تکاليف کاربران در استفاده از آن مشخص خواهد شد؛ همچنين در اين آيين نامه دستورالعملي مبني بر وظايف اپراتورها در قبال ارائه اين سرويس به مشترکان در نظر گرفته شده است.
معاون صدور مجوز سازمان تنظيم مقررات در عين حال، با رد هرگونه شايعاتي مبني بر به تعويق انداختن زمان ابلاغ آيين نامه mms تا راه اندازي تجهيزات شبکه همراه اول براي ارائه اين سرويس ، گفت:سازمان تنظيم مقررات شديدا درحال پيگيري ابلاغ هر چه سريعتر اين آيين نامه به تمام اپراتورها است.
بالغ بر يک سال است که ارائه سرويس MMS تلفن همراه که براي نخستين بار اين امکان را به مشترکان ايراني مي داد تا علاوه بر متن، فايل هاي صوتي ، تصويري ، پويانمايي‌ها، کليپ‌هاي ويديويي، نقشه‌ها و کارت‌هاي ويزيت تجاري را براي يکديگر ارسال کنند، بنا به درخواست وزارت ارتباطات و طبق دستور شورايعالي انقلاب فرهنگي متوقف شد.
قرار بود ظرف مدت 3 ماه از زمان توقف اين سرويس ، آيين نامه استفاده اصولي از mms توسط سازمان تنظيم مقررات، تدوين شود؛ اما اين موضوع همچنان در گردونه تاخير مي چرخد.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا