پيشنهاد استانداردهاي داراي اولويت در حوزه امنيت IT به موسسه استاندارد

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي  وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دکتر علي ناصري،مدير کل دفترامور زيربنايي فناوري اطلاعات ، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه اي که ميان وزارت ارتباطات و موسسه استاندارد به امضا رسيده، زمينه تعيين استانداردهاي حوزه ICT فراهم شده است.
وي افزود: زمان تدوين استاندارد در موسسه استاندارد در تحقيقات صنعتي، طولاني است و اين موضوع به دليل تغيير سريع تکنولوژي در حوزه IT قابليت اجرايي ندارد.
وي خاطر نشان کرد: بر اين اساس مقرر شده است تا در مواردي که نياز به بومي سازي نيست، به جاي تدوين استاندارد در حوزه‌IT تعيين استاندارد صورت گيرد و به واسطه آن تصويب استاندارد در موسسه مذکور سرعت پيدا کند.
ناصري تصريح کرد: بر همين اساس، کميته تعيين استانداردهاي امنيتي حوزه IT در دفتر امور زيربنايي فناوري اطلاعات، تشکيل شد.
وي تأکيد کرد: اين کميته با حضور نمايندگاني از وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش، موسسه استاندارد، کارگروه بانکداري الکترونيکي وزارت اقتصاد، انجمن رمز، مرکز تحقيقات مخابرات، شرکت فناوري اطلاعات ، بخش خصوصي و وزارت ارتباطات تشکيل شده است.
مدير کل دفتر امور زيربنايي ادامه داد: اين کميته پنج بار و به منظور بررسي استانداردهاي امنيتي حوزه IT تشکيل شده و در کنار آن نيز کارگروه کارشناسي وظيفه بررسي دقيق مصوبات اين کميته را بر عهده داشته است.
وي افزود: بر همين اساس و تاکنون، 17 استاندارد اولويت دار درحوزه امنيت تعيين شده که از اين تعداد هشت مورد با اولويت اول و 9 مورد نيز با اولويت دوم به موسسه استاندارد ارايه مي‌شود. مدير کل دفتر امور زيربنايي فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب که اين کميته کار خود را ادامه خواهد داد تصريح کرد: اميدواريم تا با استفاده از اين استاندادرهاي ملي، يکپارچگي و همگرايي در فعاليت‌هاي حوزه امنيت فناوري اطلاعات در کشور بيش از پيش ايجاد شود.

 117/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا