نگاهي به ضعف ها و کمبودهاي iPhone 3G

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از پايگاه اينترنتي سافت پديا، نسخه دوم گوشي iPhone  که از شبکه نسل سوم پشتيباني مي کند دو روز پيش، نهم ژوئن، رونمايي شد و پيش بيني مي شود که با استقبال کاربران روبرو شود.
اين دستگاه نسبت به نسل قبلي آن از ويژگي هاي بهتري برخوردار است و انتظار مي رود از موفقيت اقتصادي بزرگ تري برخوردار شود.
اين گوشي از قيمت کمتر و ويژگي هاي بيشتر و سرعت بالاتر براي انتقال اطلاعات و مرور وب با پشتيباني از شبکه سه باند 3G / HSDPA برخوردار بوده و از GPS داخلي، A-GPS ، Microsoft Exchange و يک باتري با عمر طولاني بهره مي برد.
اما اين گوشي در کنار ويژگي هاي برجسته که عنوان سلطان را به آن مي دهد داراي يک سري نقاط ضعف نيز هست که از آن جمله مي توان به عدم توانايي در ارسال و دريافت MMS اشاره کرد.
دومين نقطه ضعف اين گوشي آن است که دوربين آن همانند نسخه قبلي آن 2 مگاپيکسلي است که فاقد زوم خودکار، فلش و  قابليت ضبط ويديو است  اين درحالي است که گوشي هاي ساده ساخت شرکت هايي چون نوکيا، سوني اريکسون يا سامسونگ از دوربين هاي ارتقا يافته تري برخوردارند و گوشي هاي متوسط و پيشرفته آنها که از شبکه نسل سوم بهره مندند داراي دوربين ثانويه براي تماس هاي تصويري نيز هستند.  
سومين نکته درباره iPhone 3G اين است که اين گوشي با بلوتوث 2.0 از قابليت A2DP پشتيباني نمي کند زيرا داشتن چنين ويژگي در دستگاه هاي داراي  قابليت هاي چند رسانه اي اين گوشي ها را کامل مي کند اما iPhone 3G با نداشتن چنين خصوصيتي يک دستگاه کامل نيست.
نکته چهارم در اين زمينه اين است که گوشي iPhone 3G داراي اسلات کارت حافظه نيست البته داشتن 8 يا 16 گيگابايت حافظه نيازي به اسلات کارت ندارد اما اگر اين گوشي همانند گوشي Omnia سامسونگ اين ويژگي را داشت بهتر بود.
البته تمامي اين نکات را با وجود کاربران بسياري که عاشق اين گوشي با صفحه نمايش 5/3 اينچي، سيستم عامل Mac OS X و همه ويژگي هاي ديگر آن هستند مي توان ناديده گرفت اما از اين واقعيت نمي توان چشم پوشي کرد که iPhone 3G نسبت به ساير گوشي هاي پيشرفته اي که امسال معرفي شد قوي تر نيست.
135/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا