انتقال شبکه IN ملي از زيرساخت به مخابرات ايران

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي  وزارت  ارتباطات و فناوري اطلاعات،  وفا  غفاريان رئيس هيات مديره شرکت مخابرات  اظهار داشت: هم اکنون شبکه IN در دو استان تهران و خراسان رضوي عملياتي و مورد استفاده واقع شده که نتايج بسيار رضايت بخشي را به همراه داشته است.
وي در مورد شبکه IN ملي اظهار داشت: شبکه IN ملي که در سطح کشور توسط شرکت ارتباطات زير ساخت نصب شده هنوز کاملا عملياتي نيست اما پس از انتقال به شرکت مخابرات ايران، مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد.
وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال هماهنگ کردن نقل و انتقال شبکه IN ملي به منظور عملياتي کردن آن هستيم، چرا که IN به خاطر ماهيت خود که درلايه دسترسي (Access) قرار دارد جزء مأموريت شرکت ارتباطات زيرساخت به شمار نمي‌رود.
غفاريان فعال‌ترين سرويس شبکه IN را در حال حاضر خدمات اينترنتي برشمرد و گفت: هم اکنون ISP هاي متعدد به جاي توليد و توزيع کارت در بين مردم، شماره تلفن مخصوص استفاده از اينترنت در اختيارشان قرار مي دهند و در نهايت هزينه استفاده روي قبض تلفن شان اضافه مي‌شود.
رئيس هيات مديره شرکت مخابرات ايران در ادامه از شکل گرفتن خريد و فروش الکترونيکي در شبکه IN خبر داد و تصريح کرد: اين سرويس که نوعي تجارت الکترونيکي (e-commerce) است پس از خريد هزينه‌ي آن روي قبض تلفن شارژ مي‌شود.
وي افزود: تنها تفاوت اين روش با تجارت الکترونيکي در استفاده از پول الکترونيکي است. از آن جا که در کشور ما اين پول رايج نشده است از اين ويژگي IN در سيستم نقدينگي الکترونيکي استفاده شده است.
وي با تأکيد بر مزاياي بي‌شمار شبکه IN اظهار اميدواري کرد که اين شبکه در سراسر کشور قابل بهره‌برداري شود.
117/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا