گوشي تلفن همراه را به مدت زياد كنار سر قرار ندهيد

“دکتر محمدرضا موسويان” در گفت و گو اختصاصي با خبرنگار موبنا اعلام کرد: گوشي تلفن همراه به هنگام روشن بودن به ويژه مكالمه از خود امواج راديويي ساطع مي‌كند كه نگه داشتن طولاني مدت آن در نزديکي كنار سر، خطراتي را براي انسان ايجاد مي کند.
وي با اشاره به اين که تا کنون اختلاف نظرات بسياري در موردخطرات احتمالي ناشي‌از امواج تلفن همراه دردنيا وجود دارد،ادامه داد:  ولي بدون شك استفاده طولاني مدت از تلفن همراه و نزديك سر قرار دادن گوشي آثار منفي براي سلامتي انسان ايجاد مي‌كند.
وي، با بيان اين که  امواج تلفن همراه از نوع امواج راديويي 900 يا1800مگاهرتز است ، گفت: به تمامي کاربران گوشي تلفن همراه توصيه مي‌شود كه گوشي تلفن همراه خود را به هنگام خواب در كنار سر يا رختخواب خود قرار ندهند.
اين پزشک تصريح کرد: بهتر است به هنگام مكالمه با گوشي تلفن همراه از تجهيزات بي‌سيم  يا همان  Hands free استفاده  کرد تا مجبور نشويد در طول مکالمه گوشي را كنار سر خود نگاه داريم.
وي همچنين خاطر نشان کرد: همچنين قرار دادن گوشي تلفن همراه در جيب كنار سينه و روي قلب و استفاده زياد از تلفن همراه براي زنان باردار به دليل حساس بودن بافت‌هاي جنين در رحم مادر خطرآفرين است.
موسويان خاطر نشان کرد : براي اينكه شدت تاثير امواج گوشي تلفن همراه مشخص شود كافي است آن را نزديك مانيتور رايانه قرار دهيد و ببينيد تا چه اندازه تاثير دارد و موجب ايجاد اختلال در صفحه مانيتور مي‌شود.
129/13

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا