فقط پنج شرکت هواپيمايي سرويس تماس موبايلي ارايه مي دهند

به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت “تايمز آنلاين” اين شرکت ها  در حال آزمايش سرويس تماس تلفن همراه در هواپيما هستند و اغلب شرکت ها هواپيمايي منتظر نتيجه اجراي اين طرح هستند و آمريکا نيز  به طور کل استفاده از اين سرويس را ممنوع کرده است.
 اين تحقيق در مورد امکان برقراري تماس هاي تلفن همراه در هواپيما در بين 14 شرکت هواپيمايي بين المللي انجام گرفته است.
تحقيق ديگري که به تازگي توسط Moneysupermarket صورت گرفته نيز نشان مي دهد که 54 درصد افراد با اين تکنولوژي در هواپيما مخالف هستند و بيشتر افراد دليل اصلي را بلند صحبت کردن با تلفن همراه در هواپيما عنوان کردند.
شرکت هواپيمايي ايرفرنس هم اکنون در حال آزمايش تکنولوژي OnAir در هواپيماي ايرباس A318 است که در محدوده خطوط هوايي اروپا پرواز مي کند.
 اير فرنس ادعا دارد اولين شرکت هوايي است که استفاده از تلفن همراه را در پروازهاي بين المللي خود آزمايش مي کند وآزمايشات در اواسط ماه دسامبر با پيام هاي کوتاه و ايميل شروع شده و در اواسط ماه آوريل نيز آزمايشات تماس صوتي شروع شد که تا ماه جولاي ادامه خواهد داشت.
در اين طرح آزمايشي پرسشنامه هايي در بين مسافران توزيع مي شود که عکس العمل آنها را در مقابل اين سرويس بسنجد. نتايج اين تحقيق مشخص مي کند که آيا اين سرويس بايد ادامه داشته باشد يا خير.
هواپيمايي امريکن ايرلاين هيچ برنامه اي براي اجازه تماس تلفن همراه در هواپيما ندارد زيرا FCC (کميسيون فدرال مخابرات) آمريکا استفاده از تلفن همراه در هواپيما را منموع کرده است.
هم اکنون اين تکنولوژي در برخي ايالات انتخابي در حال آزمايش است که به مسافران امکان مي دهد از ويژگي هاي داده اي مانند تلفن هاي مجهز به “واي فاي” و دستگاه هاي PDA استفاده کنند و اين امکان فقط براي پيام هاي متني است و شامل تماس تلفني نمي شود.
هواپيمايي BA (بريتيش ايرلاين) هم اکنون به مسافران اجازه استفاده از تلفن همراه در حين پرواز را نمي دهد تا در سيستم داخلي هواپيما اختلالي ايجاد نشود.
سخنگوي BA گفت: حتي اگر CAA اجازه استفاده از تلفن هاي همراه داراي تکنولوژي جديدي را در هواپيماهاي بريتيش بدهد، ما بسيار محتاطانه عمل خواهيم کرد که آيا  زيرا بروز هر مشکلي مي تواند از سوي مسافران واکنش داشته باشد.
تحقيقات اينشرکت نشان مي دهد که اغلب مسافران با ارسال و دريافت پيام کوتاه در هواپيما موافق بودند اما با مکالمات صوتي مخالفت کرده اند.
هواپيمايي BMI بزودي استفاده از تلفن همراه را در يکي از هواپيماهاي بريتانيا آزمايش  مي کند و سخنگوي BMI گفت: بازخورد مشترکان و روشي که واقعاً از اين سيستم استفاده مي کنند در مرکز توجه ما قرار دارد.
وي افزود که تکنولوژي به ما اين امکان را مي دهد که تماس صوتي را غير فعال کنيم. بنابراين مشترکان مي توانند با خيال راحت پيام کوتاه  و با PDA ايميل ارسال کنند.
“امارات” سيستم استفاده از تلفن همراه در حين پرواز را در 20 مارس در پروازهاي بين دوبي و کازابلانکا راه اندازي کرد و اين کشور برنامه هايي براي گسترش سرويس تلفن همراه در پروازها در دست دارد
 براساس گزارش هواپيمايي امارات، بررسي ها نشان مي دهد که  کاربران  موافق استفاده از تلفن همراه در هواپيما هستند  و هم اکنون  ماهانه 7 هزار تماس توسط اين سيستم داخل هواپيمايي برقرار مي کنند.
هواپيمايي “جال” JAL)) در ژاپن هيچ برنامه براي ارايه اين سرويس ندارد زيرا دولت ژاپن آن را تصويب نکرده است. اما قصد دارد از مسافران در اين باره نظر سنجي کند.
هواپيمايي “قطر اير ويز” نيز گزارش داد برخلاف اين که 62 فروند از هواپيماهاي خود را مجهز به اين تکنولوژي کرده است، تماس تلفن همرا در هواپيما همچنان ممنوع خواهد بود زيرا 80 درصد مسافران با آن مخالف بودند.
113/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا