ارتباط رساني به تمامي روستاها تا پايان بهار پايان مي يابد

به گزارش  خبرنگارموبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس فاضل  زماني مدير عامل شرکت مخابرات استان اصفهان، با بيان  اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، يک هزار و 697 روستا از مجموع يک هزار و 902 روستاي استان، از نعمت ارتباطات بهره‌مند هستند.
وي افزود: به منظور تحقق اين هدف از فنآوري‌هاي نوين از قبيل فيبرنوري، تلفن همراه روستايي(GSM) و راديو ديجيتال استفاده شده است.
مهندس زماني در خصوص ديگر خدمات ارايه شده گفت: به منظور توسعه سرويس‌هاي مخابراتي، واگذاري تلفن همراه روستايي با استفاده فنآوري GSM، در سه فاز صورت گرفت.
وي ادامه داد: بر همين اساس، فاز اول اين پروژه به اتمام رسيده و فاز دوم آن نيز مراحل پاياني خود را طي مي‌کند که به واسطه آن، 110 هزار شماره تلفن همراه روستايي نصب و راه‌اندازي مي شود.
وي خاطر نشان کرد: سال گذشته، مناقصه فاز سوم اين پروژه نيز به منظور نصب و راه‌اندازي 100 هزار شماره جديد، با ارزشي در حدود 140 ميليارد ريال برگزار و پيمانکار آن مشخص شد.
مدير عامل شرکت مخابرات استان اصفهان، تصريح کرد: همچنين سال گذشته و براي نخستين بار در کشور، ارتباط رومينگ ميان سيم کارت‌هاي همراه اول و GSM روستايي، به صورت آزمايشي و با موفقيت برقرار شد.
وي اظهار داشت: هم اکنون 315 دفتر ICT روستايي و 215 دفتر ارتباطات روستايي در سطح استان اصفهان به بهره‌برداري رسيده است.
زماني درخصوص برنامه‌هاي سال جاري مخابرات اصفهان براي توسعه دسترسي ارتباطي در روستاها نيز اظهار داشت: توسعه GSM روستايي و دفاتر ICT روستايي، همچنين ارايه سرويس‌هاي جديد از قبيل ديتا و اينترنت به روستاها، از جمله برنامه‌هاي تدوين شده براي سال جاري در اين حوزه است.
117/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا