اپراتورهاي تلفن همراه امکان ارايه 10 تا 15 ميليون شماره جديد را دارند

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از  روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات  وفا غفاريان  اظهار داشت: سال گذشته، تلفن همراه از رشد کمي خوبي برخوردار بود به گونه‌اي که تا پايان سال 86، تعداد  تلفن‌هاي همراه کشور به 36 ميليون شماره و هم اکنون به 39 ميليون شماره رسيده است.
اين مقام مسئول ادامه داد:   از نيمه دوم خردادماه سال جاري، سيم کارت هاي دائمي اپراتور اول به قيمت 150 هزار تومان واگذار مي‌شود
رئيس هيات مديره شرکت مخابرات ، هدف از کاهش قيمت سيم کارت تلفن همراه را حذف واسطه گري در بازار اين نوع از تلفن عنوان کرد و گفت: از ابتداي آغاز به کار دولت نهم تلاش شده است تا از طريق به روز رساني واگذاري‌ها و همچنين کاهش قيمت سيم کارت، بازار کاذب اين حوزه حذف و تلفن همراه به عنوان ابزاري براي بهره‌برداري در اختيار مردم قرار گيرد.
وي با  بيان اين که  روند توسعه ضريب نفوذ در سال جاري نيز پيگيري خواهد شد، خاطر نشان کرد: علاوه بر روند توسعه کمي، ارايه خدمات ارزش افزوده از قبيل MMS و GPRSو همچنين تسهيل در نحوه پرداخت قبوض و يا خريد کارت اعتباري به کمک پايانه‌هاي فروش(POS ) از ديگر برنامه‌هاي پيش بيني شده در سال جاري است.
اين مقام با اشاره به تلاش‌ها براي برگزاري مزايده اپراتور سوم بر اساس برنامه زمانبندي شده تصريح کرد: با ورود سيم‌کارت‌هاي اين اپراتور، فضاي رقابتي بازار در جهت ارايه خدمت بهتر به مردم شديدتر خواهد شد.
غفاريان در خصوص اپراتور چهارم نيز گفت: انجام بررسي‌هاي اوليه و تعيين ابعاد و چهارچوب اين اپراتور، موردنظر قرار دارد تا در صورت نياز به حضور آن، اقدامات لازم براي کسب مجوزهاي مورد نياز انجام شود.
117/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا