ورود گوشي هاي فاقد برنامه فارسي به کشور ادامه دارد

“جواد اصلان پور”  کارشناس بازار در اين باره به خبرنگار “موبنا” گفت: در زمان  حاضر بيشتر گوشي هايي که از چين و اروپا  وارد بازار تلفن همراه ايران مي شوند، فاقد برنامه زبان فارسي هستند.
وي افزود: اين گوشي ها تنها با نصب نرم افزارهاي مخصوص مي توانند از زبان فارسي پشتيباني کنند.
اين کارشناس خاطرنشان کرد: در پي الزامات صورت گرفته از جانب دو وزارتخانه ارتباطات و بازرگاني در خصوص ممنوعيت ورود گوشي هاي فاقد برنامه فارسى به كشور، همچنان هيچ گونه نظارتي بر واردات گوشي صورت نمي گيرد.
اين در حالي است که چندي پيش برخي از مسئولان مخابرت اعلام کرده بودند که  پشتيبانى حقوقى از زبان فارسى براى گوشى هاى جديد وارداتى يك الزام است و در غير اين صورت، مطابق با مقررات وزارت بازرگانى، ورود گوشى هاى فاقد برنامه فارسى به كشور، ممنوع است.
 چندي پيش معاون وزير  ارتباطات در اين  خصوص گفته بود پشتيبانى از خط و زبان فارسى، بايد يكى از مهم ترين  معيارهاى مردم هنگام خريد و انتخاب گوشى تلفن همراه باشد.
وفا غفاريان، گفته بود که “کاربران   ايراني همچون ساير كشورها بايدنسبت به حفظ خط وزبان خود بسيار تعصب داشته و  از خط و زبان فارسى حمايت كنند. “
موضوع جلوگيري از ورود گوشي هاي فاقد برنامه فارسي، پس از آن در کشور مطرح شد که وزارت ارتباطات در تعرفه پيامک هاي لاتين و فارسي تغييراتي ايجاد کرد.
براساس سياست جديد، نرخ پيامک هاي لاتين از 140 ريال به 222 ريال افزايش و پيامک فارسي به 89 ريال کاهش يافت.
اين دستورالعمل قرار است از اول تيرماه جاري اجرايي شود.
129/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا